Köşe YazılarıSina Afra

Girişimciliğin altın kuralı: Tutku

0

Son dönemde yapılan araştırmalar gösteriyor ki girişimcilik altın çağını yaşıyor. Yeni nesil online araştırma servisi Adgager ve İTÜ ARI Teknokent işbirliğiyle öğrencilerin girişimciliğe bakış açısını ortaya koyan araştırmaya göre ise lisans öğrencilerin yüzde 65’i mezun olduktan sonra veya halihazırda girişimci olmak istiyor.

Bu büyük ekosistemin bir parçası olmak şüphesiz hem maddi hem manevi olarak inanılmaz derecede faydalı olabilir. Ancak zaman değişiyor, modern bir girişimci olmak istiyorsanız, oyunu yeni kurallarına göre oynamak zorundasınız. Nasıl mı? Geçmişte girişimciler ürünü veya hizmeti merkeze alarak bir marka oluşturuyordu. Günümüzde ise modern bir girişimci olmak demek kendinizi girişiminizin, markanızın kalbi haline getirmeniz ve kişiliğinizle fark yaratabilmeniz anlamına geliyor. Çünkü artık tüketiciler ürün veya hizmet aldıkları markalarla iletişim halinde olmak istiyor. Dolayısıyla da insanlaşan markalar önem kazanıyor.

Girişiminizi yaratırken insani değerlerinizi ön plana çıkarın. Tutkularınızı, hedeflerinizi paylaşın, sosyal medyada ulaşılabilir olun. Böylece insanlar sizi tanısın ve size ulaşabileceklerini bilsin. Aradaki güvenin temeli bundan geçiyor.

Girişimcilere baktığımızda, çoğunun bir şekilde dünyayla bağlantısını kurmuş kişiler olduğunu görüyoruz. İlham veren rol modelleri görmek ve risk almak, girişimcilik için en önemli unsurların başında geliyor. Girişim dünyasında, başarıyı yakalamanın yolu kişinin sürekli öğrenmeye açık, yenilikçi, meraklı, disiplinli ve sorumluluk üstlenmesinden geçiyor. Bir girişimci merakını koruyarak yeni şeyler öğrenmekten ve bu doğrultuda yenilikleri hayata geçirme arzusundan vazgeçmemeli. Tüm bunların yanı sıra çok önemli olan bir şey daha var: Tutku. Tutku bu işin önemli bir kısmını oluşturuyor. Neyi satacağınızdan ziyade neye tutkulu olduğunuzu yansıtmalısınız. Sattığınız şeye önce siz inanın. Unutmayın, girişimcinin heyecanı ve tutkusu yatırım kararlarında da oldukça önemli bir etkendir.

 

Bugün pek çok kişi girişimci olmak istediğini söylüyor. Ancak girişimci olmak isteyip harekete geçemeyen büyük bir kesim de bulunuyor. Bu kesim bir girişimcinin özgürlüğüne, tutkusuna sahip olmak istese de geçinme kaygısıyla, düzenli olarak maaş aldıkları işlerini bırakamıyor. Fakat eğer risk almaya isteğiniz ve cesaretiniz varsa bunun için en iyi zamanda olduğunuzu unutmayın. Kendinizi, tutkularınızı, işinizi birkaç sosyal mecrada pek çok insana anlatabilirsiniz. İletişimin, tüketicilerle bağın oldukça güçlü olduğu bu zamanları iyi değerlendirin. Araçları ve tutkunuzu iyi kullanırsanız, neden olmasın?

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up