Köşe YazılarıTeknolojiYapay ZekaYapay zekaya hazır mısınız?

7 Mayıs 2019263
https://www.isteteknoloji.com.tr/wp-content/uploads/2019/03/tansu-yegen-profil-3.jpg

Yapay zekanın yıkıcı etkisi 2020 yılından itibaren gelmeye başlayacak. Bu yüzden kurumların şimdiden iş süreçlerine yapay zekayı entegre etmeleri gerekiyor.

Dünyada yapay zeka ve özellikle robot yazılımlar pazarı çok hızlı bir büyüme içinde. Forrester tarafından gerçekleştirilen RPA araştırmasına göre Pazar büyüklüklerinin geçmişten günümüze yolculuğu şu şekilde:

  • Pazar büyüklüğü ($milyar)
    • 2017: 51
    • 2018: 20
    • 2019: 95
    • 2020: 65
    • 2021: 30

Ülkemizde ise önümüzdeki yıl 30 milyon dolar ve 5.000 robotluk bir pazar olmasını bekliyoruz.

Robot yazılımlar dünyada kamu sektöründen finans sektörüne kadar çok ciddi sayıda sektörü etkiliyor. En önemli nokta kurumları hızlandırıp yapay zeka teknolojilerini kolayca kullanıma sunarken, çalışanları da tekrarlanan görevlerden kurtarıp daha katma değerli işlerle şirketlerine katkıda bulunmalarını sağlamaları. Robot yazılımlar kesinlikle çalışanların işlerini elden almayı hedeflemiyor. Meslek ve o mesleği gerçekleştirmek için yapılan işleri birbirinden ayırmak gerekiyor. Tekrarlanan işleri üstlenecek robot yazılımlar, çalışanlara insan becerisi gerektiren işleri bırakacaktır.

Robot yazılımlar kurumlarda departman bazında birçok işi üstlenmeye başlayacak. Fazla aşamalı işlem gerektiren, kural bazlı ve tekrarlayan süreçler başlangıç olarak otomasyon için en iyi hedeflerdir. Bu hedefler arasında şunlar sayılabilir:

İnsan Kaynakları:

  • Yeni işe başlayan veya işten ayrılanlar için yapılması gereken adımlar
  • Bordro üretilmesi
  • İşe alım süreçleri
  • Sunulan ek menfaatlerin çalışanlara verilmesi
  • Çalışanın regülasyona uyumlu raporlanması
  • Çalışanların performans değerlendirmeleri
  • İzin sürelerinin sistemlere işlenmesi ve ödemelere yansıtılması

Finans ve Muhasebe:

  • Satın alma
  • Faturaların üretilmesi ve sistemlere işlenmesi
  • Aylık ve yıllık kapanışlar
  • Tahsilat süreçlerinin kontrolü ve gerekli uyarı epostalarının gönderilmesi
  • Ödeme talimatlarının akışı
  • Siparişlerin yönetimi
  • Birlikte çalışılan şirketlerin yönetimi
  • Yönetim için standart raporların hazır tutulması
  • Faturaların 2-3 kaynaktan doğrulanması
  • Vergilerin planlanması

Üretim Zinciri:

  • Stok yönetimi
  • Arz ve talep yönetimi
  • Sevkiyat emri
  • Mal çıkışı ve iade kabulü
  • Fatura ve kontrat yönetimi
  • İade yönetimi
  • Nakliyat yönetimi

Bilgi İşlem:

  • Yazılımların çalışanlara kurulması
  • Sunucu ve uygulamaların yönetimi
  • Düzenli sistemin incelenmesi (indirilen dosyalar, veri akışı.)
  • Lisanslı yazılımların denetlenmesi
  • Yeni kullanıcı kabulü
  • Şifre yenileme, üretme
  • Yedekleme ve yedekten indirme

Satış ve Pazarlama

  • Müşteri bilgileriyle yapılan işlemler
  • Yeni müşteriler için yapılması gerekenler
  • Mevcut müşterilerle düzenli iletişim
  • Teklif üretilmesi
  • Sosyal medya taramaları
  • Pazar hakkında araştırma (rekabet vs.)

 

 

UiPath platformu bir yapay zeka teknolojisi olan bilgisayar görüsünü en iyi şekilde kullanmaktadır. Bu sayede sanki bir insan gibi ekrandaki görüntüyü algılayıp, ekrandaki yazılımlar arasında işlemler yapabilmektedir. Aynı zamanda herhangi bir uygulamayı çalıştırabilmektedir. Bunların hepsini yaparken de ekranda beklenmedik çıkan herhangi bir hata mesajından ya da güncellemelerden dolayı çıkan uyarılardan etkilenmemektedir. Döküman okuma ve içeriğini algılama özelliği de yazılım robotlarımızla gelmekte olup, dijital faturalarda yer alan bilgiler kolayca başka bir yazılıma işlenebilmektedir.

UiPath yazılım robotları, yakın zamanda kullanıcıları takip edip, kendilerine bilgisayarda yaptıkları bazı çalışmalar için bunları yapay zeka desteği alarak kendilerine aktarmalarını önerecek ve çalışanların bilgisayar karşısında daha az vakit geçirmelerine yardımcı olacaktır.

UiPath yapay zekayı sadece kendi başına desteklemeyip aynı zamanda yatırımcılarından biri olan Google ile de yapay zeka konusunda çok yakın çalışmakta ve yapay zeka konusunda öncü şirketlerle işbirliği yapmakta, onlarınm çözümlerini desteklemektedir. RPA kurum çalışanlarından da destek gördüğü zaman yani aynı zamanda çalışanların da robotlar üretmesine izin verdiği zaman kurum içinde sahiplenecek ve kuruma hız katacaktır. Bu bakımdan kullanım kolaylığı ve çok hızlı süreçleri robotlara aktarabilme özellikleri, pazar lideri olan UiPath’de öne çıkmaktadır.