Köşe Yazıları

İşte Teknolojiye Hoş Geldiniz

0

İşte Teknolojiye Hoş Geldiniz

Yepyeni bir teknoloji bloğumuz oldu: 1440Teknoloji.com ile hedefimiz ister kurum ister birey olun dijitalleşmenin hayatlarımızı ne kadar kolaylaştırdığını örneklerle, gerçek hayattan hikâyelerle ve haberlerle anlatabilmek…

Günümüzde bir teknoloji ölüyor, yenisi doğuyor. Teknolojideki gelişmeleri, haberleri, ses getiren değişimleri takip etmek için birçok kaynağa ihtiyaç duyuyoruz. Yeni bir teknoloji bulundu diye okuduğunuz bir konu ertesi gün bir başka yeni ile hemen yer değiştiriveriyor. İşte tüm bu değişimi takip edebileceğiniz, bir ümit de yakalayabileceğiniz bir kanal veya kalp atışı (pulse!) icat etmeyi hedefledik.

Niye kalp atışı dedim? Çünkü hayatta değişmeyen tek bir şey var o da değişimin kendisi. Bu blogda yazılanlar aynı kalp atışları gibi; bir var bir yoklar yani hep güncel, teknolojinin anlık nabzını tutan bir ‘hikâye anlatıcısını’ hayal edin istiyorum.

1440Teknoloji ile hedef ister kurum olun ister birey dijitalleşmenin hayatlarımızı ne kadar kolaylaştırdığını örneklerle, gerçek hayattan hikâyelerle ve haberlerle anlatabilmek. Gittikçe daha fazla dijitalleşen hayatlarımızda teknolojiyi doğru ve etkin kullanarak daha kaliteli yaşam standartlarını getirebilmemiz için hepimize yol göstermek, tüyolar vermek ve zaman kazandırmak.

Dijitalleşen şirketler daha çok kazanıyor

Nasıl bireyler günün 1440 dakikasının 350 dakikasını Dijital Operatör Turkcell ile birlikte geçirip etkin değerlendiriyorlarsa, bu sayede çok daha fazla mutlu oluyorlarsa, şirketlerde gün içerisinde yaptıkları her neyse, örneğin faks göndermek veya bir müşteriye elle fatura kesmek, bu yaptıklarını da ‘dijitalleştirdiklerinde’ yani akıllı telefonlarını faks çekecekleri kâğıda tutup BİP üzerinden istedikleri numaraya yolladıklarında veya elektronik faturayı bir tuşa basarak, kesip müşterilerine anında yolladıklarında emin olun çok daha mutlu oluyorlar. Çünkü bu özgün yerli teknolojiler sayesinde yaptıkları işlerden kendilerine ayırabilecekleri daha fazla zaman kalıyor. Belki o içmek istedikleri kahveyi iş yerinde gün bitmeden dijitalleşme sayesinde zaman kazanarak içebiliyorlar.

İşte böylesine şirketlerin, insanların hayatını kolaylaştıran teknoloji hikâyeleri bu blogdan anlatılsın istedik. Teknolojinin hayatlarımıza kattığı kazanımları bu sefer biz anlatmayalım, müşterilerimiz anlatsınlar istedik. Ürünlerimizi biz anlatmayalım onları kullanan şirketler verimliliklerini nasıl hızlıca arttırmışlar kendileri paylaşsınlar istedik.

Bir hikâyesi olan blog

Bir hikâyesi olan blog olsun istiyoruz. Bize, takip edenlerine ürün anlatmasın, o gün işyerinde o ürünü kullanması sayesinde çocuğunun sene sonu gösterisine yetişebilen babanın hikâyesini anlatmayı hedefliyoruz. Bir işletme gün içerisindeki toplam 1440 dakikanın ne kadarını dijitalleştirebilirse o kadar ‘katma değerli’ ürün ve hizmet üretebilmesi mümkün. Araştırmaların hepsi dijitalleşmeyle katma değerli hizmetler üretmenin doğru orantıda arttığını gösteriyor. Bir bölgeye fiber internet geldiğinde, küçük işletmelerin sayısının 4.5 kat artması gibi… Bunu bir yol gibi düşünün. Bir yere yol götürürseniz, o yol sayesinde o köydeki kişiler dışarıya açılıp kendi evlerinde sahip olduklarının fazlasından dışarıdaki insanların yararlanabilmesi için çalışacaklardır. Ticaretin ana prensibi de budur: fazlasını sat!

Adında Turkcell geçmeyen bir blog

Ben Turkcell’i, şirketimi çok seviyorum. Her ne yaparsam yapayım bir kenarına bir köşesine logomuzu koyuyorum veya Turkcell yazıyorum, Türkiye’nin sayılı markalarından biri olan 25 yaşındaki hem genç hem de çok tecrübeli Turkcell’imizle gurur duyuyorum. Bu blog projesinin yönetimi bana verildiğinde hemen aynısını yapmaya kalktım: İsmine Blog.Turkcell.com.tr koyalım diye düşündüm. Sonra sağ olsun bir arkadaşıma bloğu anlatırken bana bir örnek verdi: Önüne teknolojiyle ilgili iki dergi geldi; biri bir şirketin kendi teknoloji dergisi, diğeri ise Wired hangisini önce eline alırsın? Diye sordu. Cevabımız tabi ki Wired değil mi? Öyle ise, biz de yeni blog ile aslında önce teknoloji haberlerini, gelişmeleri, dijitalleşmeyi, başka hiçbir yerde bulamayacağımız özgün hikâyelerimizi, GSMA’i, Teknoloji Zirvesinde olanları; bir teknoloji liderinin kendi ağzından değil, o lideri takip eden, ürünlerini hayatına misafir eden, onu olduğu gibi seven; senin, benim, DeFacto’nun, TEB’in gözünden anlatmaya soyunuyorsak, o zaman isminde Turkcell geçirmeyelim dedik ki, bizi Wired dergisi gibi görür görmez okusunlar. Çünkü burada anlatılanlar aslında sizlerin kendi başarı hikâyeleriniz…

Değerli olan da bu değil mi? TEB, çalışanlarının her sabah ve her akşam kullandığı iş servislerini bizim kurumsal bir ürünümüz sayesinde kendi çalışanlarının hayatlarını kolaylaştırmak için çok daha verimli kullanabiliyorsa, gelsin bunu blogda anlatsın. Bu hikâye de diğer bankalara, diğer tüm müşterilere ilham versin istedik…

Biliyorum uzun cümleler kurmayı seviyorum. Üst paragrafın neredeyse tümü tek bir cümle oldu. Bu işin bana verdiği yüksek heyecandan. İşe her sabah koşarak geliyorsanız dünyadaki en şanslı insanlardansınız…

‘Sevdiğin işi seçersen hayatında bir gün bile çalışmak zorunda kalmazsın’ demiş ünlü Çinli düşünür Konfüçyüs. Uzun yıllar Habertürk, Bloomberg ve SSport kanallarında stüdyosu otomobil olan, konukları da sıra dışı başarılı insanlar olan bir TV program serisi yaptım. Programda ağırladığım başarısını ülkemizde ve ülke sınırlarının ötesinde kanıtlamış her konuğun tek bir ortak noktası vardı: hepsi ne yapıyorsa yapsın çok severek yapıyorlardı, bu yüzden de iş ve özel hayat ayrımları hiç biri için yoktu. Çünkü hayatlarını sevdikleri işi yaparak daha eğlenceli hale getiriyorlardı. Aynı ürün ve kurumsal çözümlerimizle hayatlarına dokunmayı başardığımız insanların, şirketlerin bu sayede daha verimli, daha mutlu olması gibi.

Kalp atışını duymak: ‘Müşteri, İnsan ve Teknoloji’

Aynı böyle gece gündüz çalışan, sevdiği işi tutkuyla, büyük heyecanla yapan son derece başarılı insanlardan biri Genel Müdürümüz Murat Erkan.

Sizlere bu yazının başında teknolojinin kalp atışlarına benzediğini söyledim. Bir organizasyonda dışarıdaki kalp atışlarını en iyi dinleyen, duyan ve cevap veren fonksiyon neresidir? Elbette Satış değil mi? Her gün gerçekleşen müşteri ziyaretleriyle ihtiyaç duyulan teknolojilerin neler olduğunu anlamak için, verdiğimiz ürün ve çözümleri gerçek ihtiyaçlara göre tasarlayabilmemiz için dışarının kalp atışlarını ‘Satış kulaklarımızla’ duymamız gerekir. Dijital operatör ile hedefimiz insanların ve kurumların ihtiyaç duydukları hizmetleri onlara sunarak, gün içerisindeki toplam 1440 dakikadan olabildiğince fazla süreyi bizimle geçirmeleri sağlamak ise, müşteri ihtiyaçlarını tüm organizasyona en fazla besleyen, teknolojinin dışarıdaki nabzını tutan influencer bir Satış liderinin Turkcell’in Genel Müdürü olması, üstelik bu doğal liderin insanları peşinden sürükleyen çok sevilen, işini tutkuyla yapan aramızdan biri olması hiç de sürpriz değildir.

Müşteri: ‘Evet biz de Turkcell ile dijitalleşmek istiyoruz’

Barselona’da geçen sene Murat Erkan ile ikimiz küresel bir marka ile işbirliği potansiyelini görüşmek için birlikte toplantıya gittik. Bu toplantımızda ilk intibada insanları gerçekten nasıl dinlediğini, ihtiyaçlarını doğru anlayarak müşteriyle nasıl doğal empati kurabildiğine şahit oldum. Satış bizim Pazarı can kulağıyla dinlediğimiz, ürünlerimizi değişen ihtiyaçlara göre sürekli iyileştirdiğimiz ‘kulaklarımız’ ve ‘1440Teknoloji’yle kulaklarımızı gerçek zamanlı verilerle ve gerçek müşteri hikâyeleriyle destekleme amacımız var: Özgün teknoloji haberleri, trendler, şirketlerin dijitalleşmesiyle aldıkları verim artışını etkili anlatarak mevcut & yeni müşterilere ‘Evet biz de Turkcell ile dijitalleşmek istiyoruz’ dedirtmek.

Murat Erkan’ın sözleriyle üç odakta en iyisiyiz ve daha da iyi olmak için var gücümüzle çalışacağız: Önce Müşteri, İnsan ve Teknoloji. Blog ile yapacaklarımıza bir örnek vermek gerekirse; Mobil Dünya Kongresindeki sayısız başarılarımızı olabildiğince etkin dillendirip, bunları yine büyük heyecan ile ekip olarak çalıştığımız Teknoloji Zirvesine uzandıracak müşteri referanslarını müşterilerimizin kendi gözünden anlatmak…

1440Teknoloji’nin Satış ve Pazarlama içinden birçok fonksiyonumuzdan içerik olarak beslenmesini planlıyoruz. Marketing Performance’ın gerçekleştirdiği TechWeekly’den sektör raporlarına yeni müşterilere dokunacak özgün içerikleri buraya koyabileceğiz. Ayrıca sosyal medya için hazırladığımız viral içerik & videolarımız da blogda yer alacak. Ciddi anlamda kaliteli özgün bir içerik evi olacak 1440Teknoloji…

Üstatlar: Sina Afra, Tansu Yeğen, Gürcan Karakaş, Ömer Barbaros Yis

Bu değerli isimler 1440Teknoloji bloğu yazarlarımız. Gürcan Karakaş yerli otomobilin CEO’su, girişimci denildiğinde ilk akla gelen isimlerden Markafoni ve Evtiko’nun kurucusu Sina Afra ‘girişimci gözünden teknolojiyi’ yazıyor. Ülkemizin en etkili ilk 30 dijital lideri arasında gösterilen Tansu Yeğen’in sosyal medyada paylaştıklarına bir baktığınızda, teknoloji bloğumuzun nasıl dünya çapında düşünce liderlerini yazar olarak ağırlayacağını hayal etmeniz mümkün olacak…

İşte Teknoloji Dergilik’te yer alıyor

1440Teknoloji’nin ayrıca Dergilik için özel dijital bir dergisini tasarladık. Sıfır sayısını Teknoloji Zirvemizde Dergilik’ten tam tamına 8,000 kişi indirdi. O ayın en ilginç haberlerini, en çok okunan takip edilen gelişmelerini yeni dijital dergimizde okurlarımızla paylaşıyoruz. İşte Teknoloji’yi Dergilik’ten indirmek için: https://open.dergilik.com.tr/magazineDetail/33084  

Hepimiz çok heyecanlıyız. 2019 yılı, ürettiklerimizi sizlere çok daha fazla anlattığımız bir yıl olacak. 1440Teknoloji ile teknolojinin kalp atışlarını dışarıda müşterilerimizden yani sizlerden duyup dinleyebildiğimiz yeni bir iletişim kanalını lanse ediyoruz.

Hayırlı uğurlu olsun.

 

Tunç Altınbaş, MBA

Principal Segment Manager  │ Strategic  &  Focused Marketing

 

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up