DXP: Daha hızlı ve etkili müşteri yolculuğu rehberi

Kuruluşların ihtiyaçlarını ve müşteri deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilecek yeni bir yazılım çözümleri Dijital Deneyim Platformu (DXP) tarafından karşılanıyor. 
13 Ocak 2021316

Optimum dijital deneyimler sağlamak, finansal bir zorunluluk haline geliyor. Günümüz müşterileri ise her temas noktasında sürekli ve birleşik deneyimler bekliyor. Şirketler bugün, müşterilerini öncelik haline getirmediği ve müşteri taleplerini karşılayamadığı takdirde sadakat ve gelir kaybetme riskiyle karşılaşacak. 

Kuruluşların bu ihtiyaçları artık müşteri deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilecek yeni bir yazılım çözümleri kategorisi olan Dijital Deneyim Platformu (DXP) tarafından karşılanıyor. 

DXP ile müşteri-marka ilişkisi güçleniyor

Çok çeşitli temas noktalarını kontrol etmek için birden fazla entegre teknoloji ve bu genişletilmiş deneyimin kontrol merkezi olması için tek bir merkezi platform ihtiyacı, müşteri yolculuğunun ayrılmaz bir parçası haline geldi. Bu da şirketlere müşteri verilerini toplamak, kişileri tanımlamak ve belirli kitleler için benzersiz içerikle olağanüstü deneyimler oluşturmak için yeni yollar sağladı. 

Bugün kişi başına 6,5 bağlı cihaz bulunuyor ve çoğu insan satın alma yolunda birden fazla cihaz kullanıyor. İçeriği her kanala sunmak ise yeterli olmuyor. Bu kanalların da insanları net bir sonuca doğru besleyen tutarlı, bağlantılı ve sürekli bir deneyime dönüşmesi gerekiyor. 

Mobil uygulamalar ve sosyal medya gibi yeni dijital kanallar birbirine bağlandıkça, şirketlerin müşterilerine kişisel deneyimler sunmasını sağlayan ve diğer sistemlerle kolayca entegre olan Dijital Deneyim Platformu (DXP) ortaya çıktı. Gartner, DXP’yi “Çoklu deneyim müşteri yolculuklarında bağlamsallaştırılmış dijital deneyimlerin bileşimi, yönetimi, sunumu ve optimizasyonunu sağlamak için tasarlanmış entegre ve uyumlu bir teknoloji parçası.” olarak tanımlıyor. Dijital dönüşüm geçiren işletmelerin iş operasyonlarını destekleyen, bağlantılı ve sürekli müşteri deneyimleri ile çeşitli dijital platformlardaki müşteri etkileşimlerinden eyleme dönüştürülebilir içgörüler sunan DXP, kuruluşlara müşteriler, potansiyel müşteriler, ortaklar, çalışanlar ve diğer katılımcılarla iletişim kurarak ve onları dinleyerek anlamlı ilişkiler geliştirmek için entegre bir araç paketi sağlıyor. 

DXP, mevcut tüm temas noktalarında kapsamlı optimizasyon ve müşteri etkileşimleri aracılığıyla kişiselleştirilmiş deneyim sağlıyor. Ayrıca işletmelerin her temas noktasında müşteri davranışını izlemesine, analiz etmesine ve gerçek zamanlı olarak profilleme ve veri tahminiyle kullanıcıların ihtiyaçlarını belirlemesine olanak tanıyor. Bu sayede daha hızlı ve daha etkili bir müşteri yolculuğunun yolu açılıyor. 

Dijital deneyim platformlarını tercih eden markalar, müşteri katılım girişimlerinde tek tip tutarlılıkla daha zengin, daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı başarıyor. DXP’ler ayrıca şirketlere daha birçok avantaj sağlıyor: 

Daha iyi temas noktaları

Yönetilmesi gereken etkileşim noktalarının sayısı hızla artıyor ve bu büyümeye de devam edecek. DXP’ler bu noktada, markaların içeriği temas noktalarına çevrimiçi ve yüz yüze platformlarda sunmasını mümkün kılıyor. Web, mobil, sohbet robotları, sesli asistanlar, müşteri portalları ve kioskların ötesine geçmeye devam eden temas noktalarının sayısı ile DXP’ler de bu etkileşim noktalarına ulaşmak için ölçeklenebiliyor. 

Bu önemli bir nokta çünkü markaların müşterileri nereye giderse gitsin tutarlı deneyimler sunması gerekecek. Öyle ki, Amerikalı müşteri deneyimi şirketi Aspect Software tarafından yapılan bir ankete göre, çok kanallı stratejileri benimseyen işletmeler, uygulamayan işletmelere kıyasla yıldan yıla yüzde 91 daha fazla müşteri elde tutma oranları elde ediyor. 

Daha fazla iş kontrolü

DXP’ler, bir markanın pazarlama, ticaret ve müşteri destek platformlarının yanı sıra, diğer çözümlerle gerçek zamanlı entegre olacak şekilde tasarlanmıştır. API’lerin esnekliğinden yararlanan bir DXP ise her müşteri temas noktasına doğru içeriği ve deneyimi sunmak için tüm ilgili gelen ve depolanan verileri toplayabiliyor ve düzenleyebiliyor. Böylelikle markalar, müşterileriyle etkileşimde daha fazla kontrole sahip oluyor. 

Akıllı mimari

DXP’lerin bu kadar etkili çalışmasını sağlayan temel unsur, mikro hizmet mimarisi olarak da bilinen bir mikro hizmetin sunduğu esneklik ve çevikliktir. Mikro hizmet mimarisi, bir kuruluşun teknoloji yığınını geliştirmesini sağlayan büyük, karmaşık uygulamaların sürekli teslimini veya dağıtımını sağlıyor. Bu da arka uçtaki geliştiricilerin ve ön uçtaki pazarlamacıların mağazanın diğer bölümlerini etkilemeden platformun farklı bölümlerinde bağımsız olarak gerekli değişiklikleri ve iyileştirmeleri yapabileceği anlamına geliyor. 

Yapay zeka gücü

DXP’lerde yerleşik olarak bulunan yapay zeka, markalara her temas noktasında tüm dijital müşteri deneyiminde eyleme geçirilebilir içgörüler sağlıyor. Yapay zeka, büyük miktarda verinin derinliklerinde saklı bilgileri keşfederek ziyaretçilerin istedikleri bilgileri istedikleri zaman bulmalarına yardımcı oluyor. 

Müşteriler için kişiselleştirme

Yapay zeka ayrıca, müşteri sadakatini artıran geniş ölçekte kişiselleştirmeye güç vererek, her kullanıcıya yalnızca kendileri için özel olarak tasarlanmış bir deneyim sunuyor. Bağlamsal kişiselleştirme, modellerini öğrenmek için her müşteri eylemini dikkate alıyor, böylece markalar her temas noktasında müşteri deneyimini tutarlı ve otomatik olarak iyileştirebiliyor. Müşteri verilerinin akıllıca kullanılması da işletmelerin müşteri yaşam döngüsünde doğru zamanda doğru müşterileri hedeflemesini mümkün kılıyor. 

Tüketiciler hızlı ve kolay bir şekilde, bazen akıllıca bazen de dürtüsel kararlar vermek isteyerek yaşamlarını olumlu yönde etkileyebilecek ürün ve hizmetleri ararken daha yüksek bir deneyim talep ediyor. İşletmeler de müşteri taleplerinden olabildiğince ayrıntılı bir şekilde yararlanmak ve ardından mümkün olduğunca sorunsuz, kolay ve tatmin edici bir şekilde bu istedikleri karşılamak istiyor. 

Müşteri talebinden ve yapay zeka ile makine öğreniminin sürekli geliştirilmesinden beslenen bağlamsal deneyimler ve kişiselleştirilmiş içerik, erişimlerini genişletmek isteyen markalar için büyük fırsatlar barındırıyor. Dijital deneyim platformları tam da bu nedenle tek boyutlu web içerik yönetim sistemlerinin yerini alıyor. İşletmeler şu anda dijital dönüşümlerinin neresinde olursa olsun, gelecekte işletme hedeflerine ulaşmak için bir DXP uygulamasına ihtiyaç duyacak.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/var/www/vhosts...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35