BÜYÜK VERİMakaleler

Sigorta sektörü yeni nesil teknolojilerle dönüşüyor

0

Teknolojik yenilikler söz konusu olduğunda, sigorta dahil artık hiçbir endüstri sektörü son teknolojileri benimsemeden hayatta kalamıyor. Peki küresel salgın ve sağlık krizlerinin yaşandığı bu çağda sigorta sektörü, değişen küresel senaryolara daha müşteri odaklı hayat ve sağlık sigortası planları ile yanıt veriyor mu? 

Yapay zeka, blockchain ve IoT gibi teknolojiler, sigorta şirketlerinin de günümüzün dinamik ortamında çalışma şeklini dönüştürüyor. Bu kapsamda yapılan çalışmalar sonucunda, ileriye dönük olarak 2021’de sigorta sektörünü dönüştürecek en önemli 5 teknolojik inovasyon listelendi:

Veriye dayalı yenilikler

Veriler, çeşitli sektörlerdeki teknolojik yeniliklerin çoğunu yönlendiriyor. Sigorta sektörü için de durum aynı. Sigorta kullanıcılarının kişisel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş hizmetler istemesiyle, sigorta sağlayıcıları artık daha fazla müşteriye ulaşmak için Büyük Veriden yararlanıyor. 

Veri ve bilgi ekosistemindeki yükseltilmiş teknoloji uygulamaları, sigortacılara bir dizi verimli çözümler sağlıyor. Bu çözümler kuruluşların müşterilere özelleştirilmiş ve duyarlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı oluyor. Sigorta sektörlerine özgü büyük veri çözümlerinden bazıları, dolandırıcılık eylemlerinin tespiti, veri ve bilgileri sistematik bir yığın ve depolama formatında organize etme, yinelenen değerleri tespit etme ve bunları elde etmek için otomatik olarak filtreleme gibi gelişmiş hizmetlerle birlikte geliyor. 

Sigortacılar sonuçları tahmin etmek ve fiyat belirlemek adına manuel kullandıkları verileri artık birden çok harici kaynaktan alarak kullanıyor. Şirketler bu sayede daha akıllı sigortalama uygulamaları oluşturabiliyor. Örneğin, Birleşik Krallık merkezli bir sigorta şirketi spor yapan ve sağlıklı bireylere daha düşük sağlık sigortası teklifleri oluşturuyor. Sonuç olarak büyük veri, sigorta endüstrileri için kişiye özel hizmet türleri sunuyor. 

Yapay Zeka

Yapay zekanın sigorta sektöründe benimsenmesi, şimdiye kadar büyük ölçüde yeni müşteri politikalarının ve yerleşimlerinin daha hızlı işlenmesiyle sınırlı kaldı. Önümüzdeki on yıl içinde yapay zeka, kişiselleştirilmiş sağlık paketleri ve çok daha fazlasını geliştirmek için kullanılacak. 

Önümüzdeki yıllarda yapay zeka tarafından şekillendirilecek temel teknoloji trendlerinden birkaçı, sensörlerden (veya herhangi bir bağlı cihazdan) gelen kişiselleştirilmiş verilerin kullanımı, büyük sigorta verilerini işlemek için derin öğrenme teknolojileri ve risk profillerinin hazırlanmasında yapay zeka algoritmalarının kullanılması olacak. 

Mevcut senaryo göz önüne alındığında, AI tabanlı ürünler akıllı sürücüsüz arabalar, akıllı sensörler, fabrikalar ve siber suç hasarları için sigorta kapsamını içerecek. AI ayrıca hasar analizi, varlık yönetimi, risk hesaplama ve önleme gibi önemli süreçleri de güçlendirecek. Örneğin, mülk hasarı analizi, yapay zekanın görüntü işleme aracılığıyla gerçekleştirilebilecek. Aynı şekilde akıllı algoritmalara dayalı yatırımlar hakkında bilinçli karar vermek için de kullanılacak. 

Blockchain

Yapay zeka müşteri deneyimini dönüştürürken, blockchain teknolojisi de tüm sigorta zincirine daha fazla şeffaflık getirmeye hazırlanıyor. Sigorta endüstrisinde blockchain için endüstri potansiyeli o kadar yüksek ki, bu teknoloji için küresel pazarın 2023 yılına kadar 1,39 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. 

Blockchain teknolojisinin verimliliği ve maliyet tasarruflarını artırmasının yanı sıra, daha hızlı ödeme ve tazminat talepleri sağlaması bekleniyor. Sigorta sektöründeki diğer blok zincir kullanım durumları arasında kara para aklamayı önleme uygulamaları, dolandırıcılığın azaltılması, otomatik taleplerin ele alınması ve Müşterini Tanı normlarının ele alınması bulunuyor.

Nesnelerin İnterneti

Artan sayıdaki bağlı cihazla birlikte IoT teknolojisi, fiziksel cihazlardan veri toplama ve analizine yardımcı oluyor. IoT’deki sürekli artan gelişme ile bu dijital teknoloji, sigorta sektörünü daha hızlı ve doğru sonuçlarla dönüştürmek için büyük bir potansiyele sahip. 

IoT’nin sigortadaki faydaları arasında risk yönetiminde doğruluk, maliyet tasarrufu ve hatta dolandırıcılığın önlenmesi yer alıyor. Örneğin IoT sensörlerinden toplanan veriler, tedarik zinciri sigorta şirketlerinin nakliye sırasında taşınan mallarla ilgili gerçek zamanlı verileri doğru bir şekilde izlemesine yardımcı oluyor. Benzer bir şekilde, ticari mülklerden toplanan IoT verileri de mülk bakımının izlenmesine, risk analizine ve mülkle ilgili sorunların erken tespitine imkan tanıyor.

Robotik Süreç Otomasyonu

Her sigorta şirketi sigortalama, talepleri işleme ve müşteri sorgularını ele alma gibi birçok tekrarlayan idari görevle uğraşır. Bu görevleri otomatikleştirebilecek teknoloji ise operasyonel maliyetleri ve iş yükünü büyük ölçüde azaltabilen Robotik Süreç Otomasyonu’dur. 

Fransa merkezli bilişim teknolojileri hizmeti ve danışmanlık şirketi Capgemini raporuna göre, RPA teknolojisi sigorta şirketlerinde verimliliği yüzde 50 artırabiliyor. Bir başka çalışma ise bir sigorta şirketinin RPA’i benimsedikten sonra yıllık 54 bin saat olan çalışma süresini yüzde 85 oranında düşürdüğünü ortaya koyuyor. 

Teknolojik yenilikler, sigorta sektörü de dahil olmak üzere küresel endüstrilerde büyük aksamalara neden olurken, sigorta oyuncularının yararlanabileceği yeni fırsatlar yarattı. Ancak sigorta şirketlerinin bu teknolojilerin tümünü kuruma uyarlaması gerekmiyor. Çağın popüler teknolojilerini uygulamaya başlamadan önce sigorta şirketinin, içinde bulunduğu sigorta alanına en fazla değeri sunan teknolojiyi seçmesi en etkili seçenek oluyor.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up