BÜYÜK VERİMakaleler

Dijitalleşen ticaret finansmanı yeni küresel standardı belirliyor

0

Son on yılda bankalar daha büyük, daha kârlı ve daha iyi bir şekilde sermayeleştirildi. Çevremizdeki teknolojik yeniliklere rağmen finansal kurumlar, özellikle birçok durumda banka işleminin hala yoğun emek, kağıt tabanlı, hataya açık ve zaman alıcı olduğu ticaret finansmanı alanında geride kalıyor ve bu da banka kârlılığını önemli ölçüde etkiliyor.

Peki durum neden böyle? Finansal kurumlar için yeni teknolojilerin keşfi zaman ve çaba gerektirir. Bu nedenle bankalar kendilerini, genellikle yenilik eğilimlerini belirlemek yerine, onları takip ederek yakalamaya çalışırken bulurlar. Temel ürünlere yapılan yoğun entegrasyon yatırımı da yeni teknolojilerin yavaş benimsenmesine yol açan uzun ve pahalı işe alımlarla sonuçlanır.

Bununla birlikte, artık hepimizin son derece farkında olduğu gibi COVID-19’un küresel pazarlar üzerindeki etkisi, tabloyu sonsuza kadar değiştirdi ve değiştirecek. Öyle ki temassız, mobil dostu ticaret finansmanı işleme ihtiyacının farkındalığı bu dönemde belirgin bir şekilde arttı.

Değişim dünyasında ilerlemek

Ticaret finansmanının dijitalleşmesi artık bankalar için yeni küresel standardı belirlemek adına benzeri görülmemiş bir fırsat sunuyor. Tüketiciler yeni dijital normlara daha önce hiç olmadığı gibi adapte olurken, kurumsal müşteriler de aynı şekilde uyum sağlayarak bankacılık hizmetlerinin buna ayak uydurmasını ve hizmetlerin gecikmeden veya hatasız bir şekilde sunulmasını bekliyor.

Bankalar bu fırsatı, yeni teknolojileri uygulayarak ve hizmetlerini, işlemlerini daha yüksek verimlilik ve daha düşük maliyetlerle uçtan uca dijital hizmetler sağlayacak şekilde ayarlayarak kullanabilir. Ticaret finansmanının dijitalleşme olasılığının kapsamı sonsuzdur ve bazı yanlış kanıların aksine, operasyonlarda köklü bir değişiklik gerektirmez.

Bununla birlikte yerleşik sistemlere, sorunsuz birlikte çalışabilirlik olmadan yeni otomasyon araçları eklemek, şüphesiz dağıtım maliyetlerini artıracak ve yatırım getirisini (ROI) azaltacaktır. Aynı sorunu ele alan birden çok sistemi ortadan kaldırarak ve ardından müşteri katılımını birbirine bağlayan ve kolaylaştıran teknolojilere odaklanarak, operasyonları kolaylaştırmak verimli olacaktır. Daha büyük etki, azaltılmış uygulama süresi, artan yatırım getirisi ve daha hızlı sonuçlar için entegre, tamamlayıcı çözümler kullanmak da çok daha iyidir.

Teknoloji sağlayıcıları

Dağıtılmış defter teknolojisi veya blok zinciri gibi nispeten yeni teknoloji trendlerine karşı dikkatli olmak gerekir. Dijital varlıkların oluşturulması ve değişimi yoluyla kağıt ihtiyacını ortadan kaldırırken bu teknolojiler, hala iyi çalışmak için büyük, önceden yapılandırılmış bir kullanıcı tabanına güveniyor. Blok zinciri, bankacılık sektöründe çok fazla ilgi yarattı ancak benimseme hala yavaş, yüksek abonelik ve entegrasyon maliyetleri nedeniyle de henüz yaygın değil. Bunu değerli kılmak, zamanında ve uygun maliyetli hale getirmek için tüm ekosistem taraflarının aynı çözüme veya en azından aynı teknolojiyi kullanan benzer bir çözüme bağlanması gerekir, böylece iletişim kurabilirler. Piyasada çok az ticaret finansmanı blok zinciri çözümüne sahip. Öte yandan birlikte çalışabilirlik olmadan benimseme de yavaş ve pahalı olacaktır.

Bu da bizi uygulama programlama arayüzlerine (API’ler) getiriyor. Google ve Salesforce gibi teknoloji devlerinin API yönetim platformlarını satın almasıyla veya fintech şirketleriyle bu platformlar, e-ticaret gibi çeşitli endüstrilerde web hizmetlerinin tüketimini kolaylaştırmak için yaygın olarak kullanılmaktadır. API’ler, son kullanıcılara gerçek zamanlı ve kesintisiz dijital hizmetler sağlar. Ancak veri güvenliği açıkları ve sürdürülmesi gereken katı uyumluluk politikaları nedeniyle API’ler, bankalar tarafından yavaş bir şekilde kabul edildi.

Ancak bu değişiyor ve nihayet finans kurumları arasında ilgi ve benimsemede bir artış görmeye başlıyoruz. Daha yenilikçi, dönüştürücü bankalar ise başı çekiyor. Singapur merkezli DBS Bank, küresel ticaretin dijitalleşmesinin patlayıcı bir değişimin eşiğine geldiğine inanıyor ve teknolojinin benimsenmesinin kabul gören bir öncüsü olarak, bu yeniliğin ön saflarında yer almaya hazırlanıyor. Banka, gerçek zamanlı veri alışverişi ve daha az kağıt izi sağlamak adına API’ler aracılığıyla optik karakter tanıma (OCR) gibi özellikler için ekosistem sağlayıcılarına bağlanıyor ve kendisini müşteri yolculuğuna dahil ederek çeşitli endüstri ortaklarıyla deneyler yapıyor.

Kısacası, finansal kurumların performansını artırmasına yardımcı olacak birçok teknoloji var. Hiçbiri kusursuz değil, hepsi de değer üretiyor. Geleceğe yönelik müşteri sadakati, büyüme ve kârlılığın anahtarı sadece teknolojiyi benimseme değil, teknolojiyi benimseme hızıdır. Yeni teknolojiler; ekleme, entegre etme ve verileri bir araya getirme konusunda satıcı uzmanlığından yararlanmanın yanı sıra ticaret finansmanının dijitalleşmesinde yeni bir standart oluşturmaya yardımcı oluyor.

Dijital ödemelerin “yeni normal”de evrimi

Tüketiciler giderek artan bir dijital gerçekliğe ve hiper farkındalığına alıştıkça çevik, güvenli, bağlantılı ve dijital olarak etkinleştirilen ödemeler norm haline gelecek. COVID-19 salgını, dijital ödeme endüstrisi için bir dönüm noktası oldu ve nakitsiz bir topluma doğru, eşi görülmemiş bir geçişi teşvik etti. Ödeme ekosistemi, sağlık krizi öncesinde dijital bir modele geçerken virüs bu adaptasyonu hızlandırdı.

Hastalığın bulaşmasıyla ilgili korkular, tüketicileri nasıl alışveriş yapıp ödeme yapacaklarını yeniden düşünmeye zorladı. Böylelikle, çevrimiçi alışverişteki artışla birlikte dijital ödemeler ana akım haline gelmeye başladı ve bu ödeme yöntemleri de ‘yeni normal’ olarak günlük gerçeklerimizin bir parçası haline geldi.

Bu değişim, salgından daha uzun sürecek çünkü COVID-19 ortamında ve sonrasında alışveriş yapma şeklimiz geri alınamaz bir şekilde değişti. Teknoloji meraklısı artık sadece Z ve Y kuşağı değil her yaştan insan oldu. Temassız, hızlı ve kullanışlı dijital ödeme çözümleri, bu değişimle karşı karşıya kalan tüketiciler için vazgeçilmez bir hale geldi. Dünya Ekonomik Forumu’nun haklı olarak işaret ettiği gibi dijital ödemeler, ekonomileri çalışır durumda tutuyor ve insanların virüsle teması azaltmalarına yardımcı oluyor.

Nakit artık kral değil

Yeni sterilize edilmiş ve sosyal olarak mesafeli gerçekliğimizde tüketiciler ve satıcılar, nakit paranın artık kral olmadığı bir ortama hızla adapte olmaya başlıyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün Mart ayında, insanların COVID-19’un yayılmasıyla mücadele etmek için nakitsiz işlemlere yönelmesi tavsiyesinin ardından, nakit kullanımında büyük bir küresel düşüş yaşandı ve tüketiciler çevrimiçi bankacılık, mobil bankacılık ve mobil ödeme kullanımlarında %30 ila %40 artış bildirdi. Çevrimiçi tüketiciler bir yandan da artık ödeme yaptıklarında daha fazla ödeme çeşitliliği talep ediyorlar. Son araştırmalar, dünya çapındaki dijital alıcıların beşte birinin, tercih ettikleri ödeme yöntemi sunulmazsa çevrimiçi bir satın alma işlemini tamamlamayacağını gösteriyor.

Dönüşü olmayan nokta

2008’deki küresel mali kriz, ödeme sistemlerinde ve süreçlerinde köklü bir değişikliği zorunlu kılarak fintech’i doğurdu. Benzer şekilde, dijital ödemeler de virüsle daha da gelişti. Dijital ödemelerin geleceğini güçlü bir şekilde etkilemesi beklenen yapay zeka ve blok zinciri gibi teknolojilerle, endüstri oyuncularının iş birliği yapması ve değişen tüketici eğilimlerine çözüm araması gerekiyor.

Dijital ödemeler, tüketici duyarlılığını ve ihtiyaçlarını yansıtmaya devam eden, sürekli gelişen bir çözüm haline geldi. Tüketiciler nakit paradan giderek uzaklaştıkça bu eğilim, yakın vadede dijital ödeme alanında daha da büyük bir yeniliğe dönüşecek. Yenilikçi ödeme teknolojileri yoluyla ödemeleri kabul etmeyi ve işlemeyi benimseyen finans firmaları da “yeni normal”de sektöre öncülük edecek.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up