Adobe, New York Times ve Twitter içerik güvenilirliği girişimini duyurdu

Adobe, dijital içerik atfetme için bir endüstri standardı geliştirmeyi amaçlayan Content Authenticity Initiative'i duyurdu.
17 Aralık 2019191

Yaratıcılar ve yayıncılar için uygun içerik atıfları sağlama yeteneği, çevrimiçi güven ve şeffaflığı sağlamak için kritik öneme sahip.

Adobe, New York Times ve Twitter içerik güvenilirliği girişimini duyurdu

Yaratıcılık konferansı Adobe MAX’te Adobe, New York Times ve Twitter ile dijital içerik atfetme için bir endüstri standardı geliştirmeyi amaçlayan Content Authenticity Initiative’i duyurdu.

Adobe, New York Times ve Twitter, uzun vadeli bir çözüm oluşturmanın yaratıcılar, teknoloji ve medya şirketleri arasında ortak bir sorumluluk olduğuna ve birleştirme güçlerinin ilerlemeyi hızlandıracağına inanıyor.

Adobe genel başkan yardımcısı Dana Rao, “Dijital içeriğin çoğalmasıyla, insanlar gördükleri içeriğin otantik olduğunu bilmek istiyor” diyor. Dana Rao, “Bu zorlu bir süreç olsa da New York Times Company ve Twitter ile endüstri çapında bir içerik atıf sisteminin benimsenmesini desteklemekten heyecan duyuyoruz.” diye ekliyor.

Tüketicilerin çevrimiçi içeriği daha iyi değerlendirmelerini ve anlamalarını sağlamak için teknoloji ve medya şirketlerinin bir araya gelmeleri çok kritik. Bu nedenle Adobe, içerik oluşturucuların ve yayıncıların paylaşmayı seçtikleri içeriğe öznitelik verilerini güvenli bir şekilde eklemesini sağlayacak bir tercih etme sistemi geliştiriyor.

Yapı, yazarların içeriklerini doğru bir şekilde nitelendirmeleri, alabilmeleri ve tüketicilere, kullandıkları içeriğin orijinalliği konusunda daha fazla güvenmeleri için bir atıf izi sağlamaları adına izin vermek üzere tasarlandı.

Adobe, dünyanın en büyük yaratıcılık konferansı olan Adobe MAX’te Photoshop’a yerleştirilmiş içerik atıf teknolojisinin bir prototipini gösterdi.

The New York Times Company araştırma ve geliştirme müdürü Marc Lavallee ise “İnternette güvenilen haberleri ayırt etmek, tüketicilerin bugün karşı karşıya olduğu en büyük zorluklardan biri.” diyor. “Yanlış bilgilendirme ile mücadele tüm ekosistemin (yaratıcılar, yayıncılar ve platformlar) birlikte çalışmasını gerektirecektir. Bu girişim, açık standartlar ve protokoller yoluyla bunu yapmak için temel atıyor.” şeklinde yeni yapıyı açıklıyor.

Twitter küresel güvenlik başkan yardımcısı Del Harvey da küresel kamuya açık konuşmaya hizmet etmek ve geliştirmek Twitter’daki temel görevleri olduğunu söylüyor. Mevcut çabalarını desteklemenin yeni ve yenilikçi yollarını bulmak için Adobe ve The New York Times Şirketi ile birlikte çalışmaktan heyecan duyduklarını ekleyen Del Harvey, herkesin bilgi kalitesi ve medya okuryazarlığı konusunda rolü olduğunu, bu kadar karmaşık olan meselelerde işbirliğinin kilit nokta olduğunu vurguluyor.

Adobe, New York Times ve Twitter, girişimi önümüzdeki aylarda daha büyük bir teknoloji grubu ve medya şirketi ile birlikte bir zirvede başlatmayı planlıyor.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/var/www/vhosts...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /var/www/vhosts/isteteknoloji.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35