Haberler

Monzo, ABD’ye geleceğin bankasını getiriyor

0

İngiltere’nin mobil telefon bankası Monzo, bugün ABD’ye geliyor. 1 milyar dolardan fazla bir değere sahip olan Monzo, son zamanlarda 2.2 milyon müşteriye ulaşarak yavaş yavaş İngiltere’de müşteri tabanını büyütüyor.

Monzo, ABD’ye geleceğin bankasını getiriyor

Geleneksel bankaların aksine Monzo, bir binaya sahip değil ve sadece bir uygulama aracılığıyla iOS ve Android’te çalışıyor. Kendisini “geleceğin bankası” olarak tanımlayan şirket, kendisine kıyasla daha büyük bankalarla rekabet ediyor. Şirket şimdi ise kartlarını ABD’de piyasaya sürmek ve geri bildirimler almak için önümüzdeki haftalarda Los Angeles, New York City ve San Francisco’da benzer etkinlikleri düzenlemeyi planlıyor.

Monzo, İngiltere’nin diğer büyük bankalarının sunmadığı özelliklere odaklanarak ülkede hızla büyümeyi başardı. Hizmetleri kapsamında Monzo kullanan kişilere para gönderme, restoranlarda hesabı bölme ve tatillerden hediyelere kadar pek çok şeyde tasarruf edilmesine kolaylık sağlıyor. Monzo’nun müşteri hizmeti, parlak mercan renkli kartı ve kişisel etkinliklerle topluma odaklanması müşterilerin ilgisini çekiyor.

Monzo CEO’su Tom Blomfield, The Verge ile yaptığı röportajda “Geçen ay gerçekten iyi giden bir TV kampanyası yaptık ve şimdi dünyaya açılmak için doğru adımlar atmanın tam zamanı olduğuna inanıyoruz.” dedi. Sözlerine “Başlangıçta, henüz ABD’de düzenlenmiş bir banka olmadığımız için Sutton Bank’la bir ortaklık olacak ancak buna paralel olarak ABD’nin bankacılık sözleşmesi için başvuracağız.” eklemelerinde bulundu.

ABD bankacılık lisansına sahip olmadığı için şirketin ABD’deki özellikleri biraz farklı olacak. Blomfield “Biz ABD’de bir banka değiliz. Bu nedenle müşterilere para ödünç vermeyeceğiz.” şeklinde ABD’deki hizmeti hakkında bilgiler verdi. Ödeme bildirimleri ve temassız ödeme gibi mevcut Monzo özelliklerinin çoğu hizmete dahil olacak.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up