Köşe Yazıları

Bir girişimci gözünden teknoloji

0

Dünya tarihi hiçbir zaman teknolojiyle bu denli hemhal olmamıştı. Özellikle Nesnelerin İnterneti (IoT), Yapay Zeka (AI), Öğrenen Makineler (ML), Blokchain, artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) gibi hayatımızın her alanında ağırlığını artırmaya devam eden teknolojileri yakından incelemeye çalıştığımızda biraz karmaşık gelebilir. Ama ne olursa olsun teknoloji hayatımızı kolaylaştırmak için var. Hem günlük hayatımızda hem de iş hayatımızda bizi daha esnek ve uyumlu hale getiren bu teknolojiler belki de en çok girişimcilerin markajında yer alıyor. Girişimcilerin büyük çoğunluğu teknolojik eğilimleri takip ederek, işlerine adapte ediyor.

Teknoloji aynı zamanda çok daha az yatırımla çok daha fazla kâr etmenin yolu haline geldi. Pazarda yer alan firma sayısındaki artış nedeniyle donanım ve yazılım fiyatları gittikçe aşağılara iniyor. Bunun yanında girişimcilerin çok işine yarayacağını düşündüğüm birtakım ücretsiz araçlar da mevcut.

Son yıllarda girişimciler için kurallar adeta yeniden yazıldı. Bunların pek çoğu da teknolojideki gelişmelerden kaynaklı. Örneğin artık bir girişim sahibi için kendi web sitesini açmak ve tasarımını yapmak ya da platformunu kurmak çok basit.

İnternet üzerinden çalışan teknolojiler sayesinde konferans ve toplantı gibi yüz yüze yapılan buluşmaları artık internet üzerinden gerçekleştirmek kolayca mümkün. Bu sayede seyahat etme zorunluluğu da ortadan kalkarken, işler çok daha hızlı ilerleyebiliyor.

Oldukça hızlı gelişen yapay zeka alanı girişimcilerin en çok ilgi göstermesi gereken teknolojilerin başında geliyor. Girişimcilerin zamandan ve emekten tasarruf etmek için kullandıkları büyük teknoloji örneklerinden biri de bulut teknolojisi. Çok para harcamadan, çok fazla kaynağa erişmeyi mümkün kılan bu teknoloji girişimciler için oldukça önemli. Bu sayede girişimciler hareket halindeyken çalışabiliyor ve dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar istedikleri her şeye erişebiliyor.

Girişimcilerin bir teknoloji devriminin ortasında olduğumuzu iyi kavramaları gerekiyor. Bu teknolojileri işlerine de adapte etmeleri gerekiyor. Girişimciler için teknoloji, iş stratejilerinin ve sundukları hizmetin ayrılmaz bir parçası olmalı. Girişimciler için teknolojiye dayalı çözümler geliştirmek büyük bir fırsat haline geldi. 

Artık biliyoruz ki müşteri deneyiminin öneminin giderek arttığı bir dönemden geçiyoruz. Yani hizmet sunduğunuz kişiler olabildiğince kişiselleştirilmiş deneyimler talep ediyor ve en kolay şekilde hizmetten faydalanmak istiyor. Salesforce’un gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre kendi pazarlarının lideri olan firmaların yüzde 68’i müşteri deneyiminin gittikçe önem kazandığını belirtmiş. Bu yüzden günümüzün yoğun iş ortamlarında bile ekiplerin mutlaka müşterilerle özel olarak ilgilenmesi gerekiyor. Web siteleri artık kesinlikle bu iş için yeterli değil. Bir sorunun cevabını bulmak için web sitesini dolaşan bir kullanıcı, aradığı cevabı ancak saatler sonra bulabiliyor. Dolayısıyla müşterilerinin bu isteklerini karşılayacak teknolojileri yakından takip edip bu trendden faydalanan girişimler yollarına bir sıfır önde başlıyor.

Şunu da unutmamak gerekiyor, ki müşterileriyle blog veya sosyal medya sayfaları aracılığıyla iletişim kuran oluşumların güçlü bir imaja sahip olma olasılığı çok yüksek.

Girişimciler, zorlu rekabet koşullarında büyüme fırsatını en üst seviyeye çıkarmak için mücadele etmeliler. Bu da en son teknolojilerden haberdar olmadan yapılamaz.

 

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up