DİJİTAL ŞİRKETLERSAĞLIK

Turkcell’in de desteğiyle faaliyetlerimizi aksatmadan yerine getiriyoruz

0

Sağlık hizmeti veren bir kuruluş olarak herhangi bir aksamaya geçit vermediklerini söyleyen Biruni Laboratuvarı Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ömer Güzel, “Turkcell ekibinden aldığımız 7/24 teknik destek ve problemlerimizin hemen çözülüyor olması, faaliyetlerimizi aksatmadan yürütebilmemizi sağlıyor.” dedi.

Ömer Bey, öncelikle sizi ve Biruni Laboratuvarlar Grubu’nu tanımak isteriz…

Biyokimya ve Endokrinoloji alanında 8 yıl üniversitede eğitim verdim. 1975 yılında Cerrahpaşa Biyokimya anabilim dalında başlayan bu süreç, 1976-77 de ABD Colorado Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde devam etti. 1983 yılında akademik hayattan ayrılıp Biruni Laboratuvarları’nın kuruluşunu gerçekleştirdik. 1989 yılında ise gıda ve çevre alanlarında hizmet veren laboratuvarımıza, 2002 yılında Centro ve 2018 yılında da Biruni Genetik Tanı Merkezimizi ekledik. Grubumuz test ve analiz hizmetleri alanında kapsamlı bir hizmet spektrumuna sahip olmakla birlikte, ülkemizde alanında ilk Kalite Sistem ve Akreditasyon belgelerine sahip bir yapıdır. Ek olarak, pandemi sürecinde maske analizlerinde ilk akredite olan kuruluş olduk. Yurt dışına gıda ve çevre alanında hizmet ihracatı da yapıyoruz.

Özellikle pandemi süreciyle birlikte, dijitalleşme hayatımızın her alanında çok hızlı bir şekilde konumlandı. Dijital dönüşüm yolculuğunda sizin stratejiniz ne oldu?

Biruni Laboratuvarlar Grubu’nun dijitalleşme süreci 1985 yılında başladı. İlk olarak IBM PC cihazı ile yola çıktık. Logo yazılım firmasının ilk müşteirlerinden birisiyiz. 90’lı yılların başında şube sayımız artmaya başlayınca PC’lerle bu işi sürdürmenin zorluğu ortaya çıktı. Digital VAX çözümü ile ilk VPN sistemimizi kurduk. Bu yapı da bizi 2000’li yılların başına kadar taşıdı. 2002 yılında web tabanlı sisteme geçtik. O yıllarda bulut terimi henüz telaffuz edilmiyordu. Türkiye’de bulutu kullanan ilk 5 firma arasındayız. O tarihte büyük cesaret isteyen bir adımdı. Sistemimiz web tabanlı olduğu için ülkenin her köşesindeki sağlık kurumları ile gerçek zamanlı iletişim içinde olmanın avantajını yaşadık.

Biruni Laboratuvarlar Grubu, her konudaki öncü rolünü dijital dönüşümde de gösterdi. Laboratuvar bilgi sistemimiz, muhasebe, doküman yönetim sistemi ve tüm yazılımlarımız entegre bir şekilde çalışıyor. Birbirlerinden veri paylaşarak sonuçlar üretiyorlar.

Güncel olarak yazılım firmaları ile yapay zeka konusunda ortak projeler yürütüyoruz. Pandemi döneminde de daha hızlı ve esnek bir yönetim yapısına ulaşmak için destek yazılımları inceledik ve uygulamaya aldık.

Bildiğimiz gibi güçlü internet altyapısı, kurumların verimliliğini artıran başlıca teknik unsurlardan birisi. Bu noktada, altyapı güçlendirme için çalışmalarınız oldu mu?

Bulut sisteminde çalışmalarımızı sürdürmekle birlikte, güçlü ve kesintisiz bir internet altyapısına da sahip olmamız gerekir. İstanbul’daki şube sayımızın, Türkiye genelinde hizmet verdiğimiz sağlık kuruluşlarının sayısının artması ve cihaz parkurumuzun sürekli gelişmesi nedeniyle internet altyapımızı sürekli güçlendirmemiz gerekiyor.

Turkcell ile olan iş birliğimiz sonucunda ise internet ile ilgili yaşadığımız sorunlar minimum düzeye indi. Şu an için hizmet noktalarımızın yarısında metro ethernet veya radyolink üzerinden bağlantı sağlıyor, 4.5G ile de yedekleme hizmeti alıyoruz. Kalan noktalarımızdaki internet altyapılarımızın güçlendirilmesi için Turkcell ile birlikte çalışmalarımız devam ediyor.

Artan dijitalleşme ile ortaya çıkan verilerin barındırılması ve güvenliğinin sağlanması da kurumlar için hayati konular arasında yer alıyor. Bu noktada kullandığınız çözümler, aldığınız hizmetler nelerdir?

Biruni Laboratuvarlar Grubu olarak tüm sunucularımız bulutta yer alıyor. Günümüzde lokalde konumlandırılan sunucuların güvenliğini sağlamak zor olmakla birlikte maliyeti de çok yüksek. Bulutta tutulan tüm verilerimiz için Turkcell tarafından aldığımız güvenlik hizmetlerinin yanı sıra, çalışanlarımıza veri güvenliği noktasında sertifikalı siber güvenlik eğitimleri de veriyoruz. Tüm şubelerimiz MPLS ağ yapısı ile birbirine bağlı. Güvenlik duvarı hizmetinin yanında da DDoS atak önleme hizmeti, yedekleme ve yük dengeleme hizmetleri ile verilerimizi koruyoruz.

Turkcell ile çalışmanın proje sürecine ve faaliyetlerinize katkısını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bizim adımıza tüm süreci takip eden bir müşteri temsilcimizin olması ve hayatımızı kolaylaştıracak ürün ve hizmetleri sunması büyük bir kolaylık ve rahatlık sağlıyor. Sağlık hizmeti veriyor olmamız nedeniyle herhangi bir aksamaya tahammülümüz yok. Turkcell ekibinden aldığımız 7/24 teknik destek ve problemlerimizin hemen çözülüyor olması, faaliyetlerimizi aksatmadan yürütebilmemizi sağlıyor. Turkcell, teknoloji altyapısı olarak Türkiye’de 1. sırada.

2021 için yeni planlarınızdan da bahsetmek isteriz. Özellikle dijital dönüşüme dair strateji ve yatırımlarınızda değişimler olacak mı? Yeni projeler planlıyor musunuz?

Özellikle pandemi süreciyle birlikte bireysel teması azaltacak ve iş verimini artıracak her türlü dijital değişime ve gelişime açığız. Bu kapsamda, sistemler arası entegrasyonlarımızı artırdık, hastalarımızın temaslarını azaltmaları için online platformlara yatırımlar yaptık. Çağrı merkezimizin kapasitesini 4 katına çıkardık. Hastalarımızın test sonuçlarına ulaşabilecekleri platform sayısını da artırdık. Gelecek dönemde de bu gibi projelerle ürün ve hizmetlerimizi geliştirmeyi hedefliyoruz.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up