Röportajlar“Turkcell ile tüketiciye dokunan iş birliklerine her zaman açığız”

Turkcell ile daha önce de çeşitli kampanyalar geliştirerek önemli kazanımlar elde ettiklerini söyleyen Tamer Karabay’dan HARIBO’nun 100. yılına özel yürütülen projenin çıktılarını dinledik...
18 Ocak 2021421

“Dijitalleşen dünyada Turkcell’in sunduğu hizmetler, tüketiciler için daha da anlamlı hale geliyor.” diyen HARIBO Pazarlama Grup Müdürü Tamer Karabay, tüketiciye doğru bir şekilde dokunan Turkcell – HARIBO iş birliklerine her zaman açık olduklarını söylüyor.

20 yılı aşkın süredir, Türkiye’de faaliyet gösteren çeşitli global ve ulusal lider birçok markanın pazarlama ve marka yönetiminde farklı görevlerde bulunan HARIBO Türkiye ve MENA Bölgesi Pazarlama Grup Müdürü Tamer Karabay, yaklaşık 3 yıldır da HARIBO’nun Türkiye ve MENA bölgesindeki pazarlama süreçlerini yönetiyor. Turkcell ile daha önce de çeşitli kampanyalar geliştirerek önemli kazanımlar elde ettiklerini söyleyen Tamer Karabay’dan HARIBO’nun 100. yılına özel yürütülen projenin çıktılarını dinledik…   

Dijitalleşme yolculuğunuzu sizden dinlemek isteriz. Bu yolculukta hangi teknolojilerden faydalanıyorsunuz?

HARIBO olarak dijitalleşmeye çok önem veren bir markayız. Dijitaldeki gelişmeleri çok sıkı takip ediyor, tüm dijital stratejimizi çok hızlı değişen trendler ve uygulamalar etrafında şekillendiriyoruz. Tüketicilerimizin de artan ilgisini fark ederek Dijital Servis Platformları için paketlerin içinden çıkan kodla anında üyelik kazanabilecekleri marka iş birlikleri yürütüyoruz. Örneğin, Turkcell ile iş birliği yaparak benzer bir kampanya ile tüketicilerimizle birlikte 100. yılımızı kutladık. Bunun yanı sıra, sanal satış noktalarında da bulunmaya öncelik verdik. Ürün satışlarımızı ilk olarak online market servislerine ve pazaryeri platformlarına taşıdık. Sonrasında da kendi e-ticaret platformumuz olan hariboshop.com’u hayata geçirdik.

Sadece promosyon ve satış tarafında değil, pazarlama uygulamaları anlamında da dijitalden çok beslenen bir markayız. Ürünlerimizi tüketicilerimize daha iyi anlatabilmek adına birbirinden farklı mecraların yapısına uygun içerik üreten sosyal medya hesaplarımızı, trendleri takip ederek yönetiyoruz. Özellikle dijitale özel hazırlanan reklam filmleri çekerek dijitalde aktif olan tüketicilerimize de ulaşmayı hedefliyoruz. Bu anlamda, dijitalde yenilikçi ve dikkat çekici projeler geliştirmek, iş birlikleri yapmak ve tüketicilerimize fayda sağlamak için her geçen gün daha fazla çalışıyoruz.

Farklı yaş gruplarındaki müşterilere hitap ediyorsunuz. Yeni dönemde, dijitalleşen müşteri davranışlarının da etkisiyle dijitalde proje planlarınız olacak mı?

HARIBO olarak marka sloganımız ile de örtüşen “çocuk ya da büyük” her yaştan insana hitap ediyoruz, onlarla iletişim kurabileceğimiz her kanalda da aktif bir şekilde yer almaya çalışıyoruz. Bu bağlamda, dijitaldeki varlığımızı her geçen gün artırıyoruz. Yeni dönemde de tüketicilerimizin ihtiyaçlarına ve ilgilerine daha da çok ilgi ve etkileşim yaratacak projeler üretmeye devam edeceğiz; çünkü artık ana hedef kitlelerinin dışında çeşitli sosyal ve kültürel başlıklar altında da yeni kitleler bulunuyor ve bu hedef kitleleri yakalamak için dijital platformlarda çok daha farklı ve nokta atışı yaratıcılıklar ile iletişim mecraları oluşturmak zorundayız.

Turkcell Dijital Servis ürünlerinin armağan edildiği bir kampanya yürütüyorsunuz. Projenin detaylarından ve projenin amacından bahseder misiniz?

HARIBO olarak, 2020 yılında tüm dünyada 100. yaşımızı kutluyoruz. 100 yıllık serüvenimizde, küçük büyük tüm tüketicilerimizin içindeki çocuksu mutluluğu ortaya çıkarmayı hedefledik. 100. yaşımızı da %100 eğlenceli bir kampanya ile tüketicilerimizle kutlayarak, HARIBO mutluluğunu farklı bir deneyime dönüştürmek istedik. En sevilen ürünlerimizden Altın Ayıcık, Starmix, Happy Cola ve Solucan’ın 100. yıla özel paketlerinde milyonlarca hediye dağıttık. Tüketicilerimiz paketlerdeki kodu girerek hem anında 1 haftalık Premium TV+ ya da fizy paketi kazandılar hem de aynı kod ile Mini Countryman kazanma şansı yakaladılar.

Kampanyamızı ayrıca hem televizyon hem de dijitalde yoğun olarak destekledik. Çektiğimiz reklam filmimizle 3 ay boyunca kampanyamızı TV’de tüketicilerimize duyurduk. Hazırladığımız influencer PR gönderileri ve reklam yayınlarımızla dijitalde de yüksek bir erişim elde ettik. 100. yıl influencer PR kit gönderileri ile yaklaşık 25 milyon yansıma elde etmiş olduk. Son olarak da promosyonlarımızı duyurduğumuz güçlü saha materyallerimizle, 75 bin satış noktasında etkili bir görünürlük kazanarak kampanyamızı 360 derece desteklemiş olduk. Elbette bu ortaklığımız çerçevesinde, TV+ ve fizy de tüm bu pazarlama faaliyetlerinde bol bol yer aldı. Bu nedenle hem HARIBO hem de Turkcell dijital eğlence servisleri açısından bu iş birliği oldukça faydalı oldu.

Proje nasıl gidiyor? Şu ana kadar projeden ne gibi kazanımlarınız oldu?

100. yılımızı Turkcell iş birliği ile tüketicilerimizle kutladığımız bu projede şu anki sonuçlar hem bizim hem de Turkcell için oldukça başarılı gidiyor. HARIBO’yu seven tüketicilerin Turkcell’in servisleri ile tanışması ya da bu servisleri daha çok kullanması, aynı şekilde Turkcell’in servislerini takip eden müşterilerin de HARIBO ile tanışması ya da daha çok etkileşime girmesi için çok önemli bir proje yürüttük. Bu proje aynı zamanda dijital ve klasik pazarlamanın buluşarak, çok güzel sonuçlar yarattığı önemli bir kampanya oldu. Kampanya sonuna kadar Turkcell dijital platformlarında yaklaşık 1 milyon aktifleşme bekliyoruz. Aralık sonu itibarıyla da bu hedefin çok yakınlarındayız.

Hem HARIBO hem de Turkcell dijital eğlence servisleri için harika ve rüya gibi bir kampanya oldu. Burada doğru markalar ile doğru iş birliği yapılmasının çok önemli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Bu tip stratejik iş birlikleri maalesef her marka ile yapılamıyor. Marka söylemlerinin ve konumlandırmalarının birbiri ile çok iyi örtüşmesi ve tamamlayıcı olması gerekiyor. HARIBO ve Turkcell ile yapılan projede bu iki markanın birbirini ne kadar mükemmel tamamladığını da iş sonuçları ile görmüş olduk. Ayrıca, farklı kategorilerde olmamıza rağmen güzel bir sinerji yaratarak bu iş birliği ile tüketici penetrasyonumuzu da ciddi bir şekilde artırmış olduk. 

Gerçekleştirdiğiniz proje sektörde nasıl bir fark yaratmanızı sağladı, müşterilerinizden geri bildirimler aldınız mı?

Yumuşak şeker kategorisinin pazar lideri ve tatlı atıştırmalık pazarının önemli bir oyuncusu olarak, yaptığımız her çalışma pazarın büyüme ve gelişmesinde büyük bir öneme sahip. Hem anında hediye hem de büyük araba ödülü sunarak, yumuşak şeker sektöründe çok da alışık olmadığımız bir kampanya ile tüketicilerimizin karşısına çıktık. Bu kampanya ile satışlarımızı artırırken, kategoriye yeni tüketiciler çekerek pazarı büyütmeyi hedefledik. Yaptığımız tüm projelerde sektördeki kampanya ve pazarlama çalışmalarının önünü açmayı ve sektöre değer katmayı umuyoruz.

Tüketicilerimizden gelen geri bildirimler bizler için çok önemli. Tüketicilerimizin hediyeler, ürünler, kampanya mekanizması gibi her konuda bizlere ulaştırdığı yorumları inceleyerek bir sonraki projemizde kendimizi daha fazla nasıl geliştirebileceğimiz üzerinde çalışıyoruz.

Turkcell ve HARIBO’yu yeni kampanyalar ya da farklı projelerde tekrar birlikte görecek miyiz?

Turkcell Dijital Servisler ile daha önce de iş birliklerimiz oldu. Geçen yıl Altın Ayıcık paketlerinde anında 1 haftalık TV+ üyeliği hediye ettiğimiz kampanyamızda da çok güzel sonuçlar aldık. 100. yılımızda bunu neden bir üst seviyeye çıkarmayalım diye düşündük ve tüketicilerimize TV+’a ek olarak fizy üyeliği hediye etmek istedik. Bunun sonucunda geçen yıl gerçekleştirdiğimiz kampanyamızın üstüne koyarak önemli ölçüde aktifleşme rakamları elde ettik. Burada görüyoruz ki yaptığımız işte doğru yoldayız. 

Dijitalleşen dünyada Turkcell’in sunduğu hizmetler, tüketiciler için günbegün daha da anlamlı hale geliyor. Bu bağlamda tüketiciye doğru bir şekilde dokunan, amacına uygun Turkcell – HARIBO iş birliklerine her zaman açık olacağız.

İlgili Haberler