Makaleler

Perakende sektöründeki yeni normal dijitalleşmeyi hızlandırıyor!

0

COVID-19 ile çok çeşitli sektörlerdeki işletmeler için de önemli sonuçlar doğdu. Perakende sektörünü de kökten değiştiren salgın, yeni bir normale doğru sektöre ne gibi fırsatlar sunuyor?

Alışveriş davranışlarının radikal bir şekilde değiştiği pandemi sürecinde güvenli bir çalışma ve alışveriş ortamı sağlamak, müşteriye ve çalışanlara gerekli tedbirlerin alındığını göstererek güven verecektir. Bir araştırma raporuna göre tüketicilerin çoğu, mağazalar yeniden açıldığında alışveriş merkezlerinde uygulanan teknoloji tabanlı COVID-19 güvenlik önlemlerini görmek istiyor. Çalışma, mağaza/AVM girişindeki termal kamera sistemlerinin, kalabalıkları ve temassız ödeme yapılmayan mağazaları kontrol etmek için CCTV teknolojisinin teşvik edildiğini de ortaya koydu. Yeni normal sürecinde ise kolaylık, hız, temizlik, sağlık ve güven perakende sektörünün geleceğini yeniden inşa eden temel anahtar kelimeler olacaktır.

Önce güvenlik!

Yeni normal sürecinde insanları korumak, müşteriler ve personel için anahtar odak noktasıdır. Özellikle teknolojinin yardımcı olduğu mağaza ya da AVM’lerdeki termal kamera sistemleri, havalandırma sistemleri, sosyal mesafe ölçümü ve mağaza içi müşteri sayımı gibi çözümler risklerin en aza indirgenmesine katkı sağlayacaktır.

Perakende sektöründe neler değişiyor?

Sosyal mesafe gereklilikleri nedeniyle fiziksel yerlerdeki operasyonların sınırlı olduğu bir dönemde, perakende sektörü de önemli değişimler gördü. Özellikle dijital ticaretin benimsenmesi açısından pandemi, insanların ödeme şeklini de değiştirdi.

COVID-19’un bir sonucu olarak, tüketici harcama modellerindeki değişimler dijital ticaretin büyümesini hızlandırdı. Pek çok sektör çevrimiçi satışlarda bir artış yaşadı ve ilk kez, eski kuşaklar da dahil olmak üzere birçok müşteri çevrimiçi mal ve hizmetler için ödeme yapmaya yöneldi. Yakın gelecekte, daha doğru ses tanıma teknolojisi ve çevrimiçi ticaret işlemlerini hızlandıracak bir dizi uygulama tabanlı teknoloji sayesinde dijital ödeme yapmak daha da kolaylaşacak. Bir zamanlar insan dokunuşunu ortadan kaldırmak için kullanılan otomatik sistemler artık aynı nedenlerle benimsenebilecek.

Alternatif ödeme seçenekleri çoğalıyor

Son birkaç yıldır kart veya nakit ile ödeme alternatifleri dünya çapında önemli gelişimeler kazandı. Bununla birlikte COVID-19’un müşterilerle fiziksel teması sınırlama ihtiyacı, temassız ve dijital ödemelerin kullanımının arttığını ve gelecekte de devam edeceğini gösterdi.

Tüketiciler farklı ödeme yöntemlerini daha iyi tanıdıkça, yeni dijital formlar gerçek olacak. Örneğin, ödeme yöntemlerinin birçoğu akıllı telefon tabanlı olacak, akıllı otomobillerde sesli asistanlar ve gösterge paneli ekranları ile dijital ticaret için heyecan verici yeni bir yön ortaya çıkacak.

Dijital ve fiziksel ortam bir araya gelecek

Pek çok perakende şirketi operasyonlarını çevrimiçi olarak taşımaya devam ettikçe fiziksel konum nasıl görünecek? Yeni normal ortamında artık büyük, yüksek kiralanmış dükkanlar gerekli olmayabilir. Bir araştırmaya göre, Birleşik Krallık’taki tüketicilerin sadece %14’ü, tecrit sürecinden hemen sonra fiziksel alışveriş yapmayı planlıyor. Burada perakendeciler için önemli bir husus, kesintisiz ve güvenli bir tüketici deneyimi sağlamak için dijital ve fiziksel perakende deneyimlerinin nasıl birleştirileceği olacaktır. Perakende sektöründeki firmalar, aylarca süren tecritin ardından yavaş yavaş yeniden açılmayı düşündükçe, randevu sistemlerinin daha fazla kullanılmasını, sanal kuyruklandırmanın yanı sıra artan Click & Collect ve çevrimiçi teslimatı görebiliriz. Diğer perakendeciler, özellikle giyim markaları, uygulamalarında ve web sitelerinde artırılmış gerçeklik yeteneklerine sahip fiziksel mağazalara ziyaretleri sınırlamaya yardımcı olarak tüketicilere, ödemeden önce kıyafetleri “deneme” veya ürünleri evlerinde inceleme şansı veriyor.

E-ticarete geçiş ve sürdürülebilirlik hızlanıyor

e-Ticaret’e geçişi hızlandıran COVID-19 çevrimiçi alışveriş seviyelerini salgın öncesine göre olduğundan daha yüksek bir seviyede tutacak. Öte yandan, bir süredir büyüyen bir trend olan sürdürülebilirlik ise küreselleşme fikrini yeniden düşünmeyi sağladı. Özellikle kırsal bölgedeki perakendeciler fırsatları değerlendirerek yeni düzende satışlarında bir artış görebilecek.

Yeni normalin perakende sektöründe sunduğu dönüşümler

Dijital girişimler, fiziksel alışverişlerdeki açığı dengelemek için önemli fırsatlar yaratıyor. Müşteri segmentasyonuna hakim olmak, bu önemli zamanda müşterileri cezbedecek ve marka sadakatini artıracak kişiselleştirmeye olanak tanıyor.

Click & Collect, müşterilerin iletişim ve riski en aza indirgemek için teslimat alanlarını ayırmalarına imkan verirken “mağazadan gönderme” hizmeti, çalışanların çevrimiçi siparişleri en yakın mağazadan adrese teslim etmelerini sağlıyor. Mağaza içi sipariş hizmetleri, müşterilerin o anda stokta mevcut olmasa bile ürünleri satın almasına yardımcı oluyor. Akıllı telefon teknolojisini kullanarak görüntüleri bindirmede birçok marka için yararlı bir araç olan AR teknolojisi ile sanal soyunma odaları, bir giysinin çevrimiçi olarak veya mağazada “denenmesini” mümkün kılıyor.

Şirketler için yeni fırsatlar

Yeni normale uyum sağlayabilen perakendeciler için birçok olumlu yönler bulunuyor. Tüketiciler, büyük yaşam değişiklikleri sırasında tüketim alışkanlıklarını değiştirme ve yeni ürün kategorilerinde seçtikleri ilk markalara bağlı kalma eğilimi gösteriyor. Bu, şirketler için bir fırsat sunuyor çünkü COVID-19 sırasında birçok tüketici yeni ürün kategorileri deneme girişiminde bulunuyor.

İnsanlar kapalı mekanlar yerine açık havadaki sosyal aktivitelere yöneldiğinden bu faaliyetlere göre harcamalar da artacaktır. İnsanların ofis yerine evden çalışması da doğru kategorideki şirketlere sağlam bir müşteri tabanı sunan yeni fırsatlar sunacaktır. Bu yeni kategori kullanıcılarının yakalanması ise müşteri sadakati ve kârlılığa uzun süre katkıda bulunmaları nedeniyle şirketlerin önemli bir stratejik hedefi olacaktır.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up