MakalelerCOVID-19 dijital ödeme çözümlerinin benimsenmesini hızlandırıyor!

COVID-19 salgını ile birlikte dijital cüzdan ve temassız yöntemler gibi dijital ödeme çözümleri artık kalıcı olarak hayatımıza yerleşti.
16 Haziran 202020745

COVID-19 salgını ile birlikte dijital cüzdan ve temassız yöntemler gibi dijital ödeme çözümleri artık kalıcı olarak hayatımıza yerleşti. COVID-19 salgını, günlük yaşamın yanı sıra küresel olarak tüm pazarları ve sanayi sektörlerini etkilese de dijital dünyadaki para akışı, COVID-19 salgınında da devam ediyor ve çevrimiçi hareketlilik, dijital ödeme çözümlerinin benimsenmesi hızlı bir şekilde artırıyor.

Dijital ödemeler, akıllı telefon kullanımının her geçen gün yaygınlaşmasıyla COVID-19 öncesinde de yükseliyordu. Ancak COVID-19’un, dijital ödeme platformlarının büyümesinde katalizör görevi gördüğünü belirtmek de doğru olacaktır. COVID-19 ile daha fazla tüketici, ihtiyaç duydukları ürünleri satın almak için çevrimiçi alışverişe yönelirken özellikle market ve ev ihtiyaçları gibi yeni kategorilerde daha fazla çevrimiçi alışveriş yapacak.

Dijital ödeme çözümlerinin benimsenmesini arttıran faktörler

Hükümetler ve düzenleyici kurumlar, nakit kullanımının virüsün bulaşıcılığını artırması nedeniyle COVID-19 salgını sürecinde nakit kullanımını caydırmaya yönelik adımlar atarak insanları dijital ödeme seçeneklerini kullanmaya yöneltti. Temel ürünlere olan acil ihtiyaçlar, hızlı ve güvenli bir seçenek olarak dijital ödemeleri destekler bir etki yarattı. Salgın sırasında online market uygulamalarını indirmedeki dik artış da bu gerçeği güçlendiriyor. Öte yandan birçok banka şubesi asgari personel ile çalışmaya devam ediyor. Bu nedenle perakendeciler ve müşteriler banka hesaplarına para yatırmakta çekimser oluyor ve hırsızlık riskini ortadan kaldırmak için dijital ödeme seçeneklerine geçme eğilimi gösteriyor.

Akıllı telefon çağında insanlar, dijital cüzdanları kucaklamaya hazır bir tutum sergiliyor. Temassız ödemeler, 2020’nin ilk çeyreğinde küresel bazda yüzde 40 artarken Türkiye’deki marketlerde ise kredi kartlı alışverişlerde, tüketicilerin yüzde 60’tan fazlası temassız ödemeyi tercih ediyor. Resmi bir ankete göre insanların yaklaşık %38’i temassız ödemeyi temel bir ödeme özelliği olarak görüyor. Başka bir çalışma da COVID-19 krizinden öncesine kıyasla Almanya’daki ödemelerin yarısından fazlasının temassız olduğunu ortaya koydu. Benzer şekilde Birleşik Krallık’taki tecrit uygulanmasından sonra ülkede nakit kullanımı yarıya indi ve insanlar nakit işlemlerinden kaçındı.

Dijital işlemler herhangi bir temas veya fiziksel etkileşimden bağımsız olmasının yanı sıra para ödemenin ve almanın daha güvenli bir yolunu sunuyor. Bu özellikler, insanların dijital ödeme çözümlerini tercih etmelerinin temel nedenleri arasında yer alıyor.

COVID-19 salgınında e-Ticaret hacmi büyüyor

Evlerinde izole olmaya devam eden kişiler genellikle çevrimiçi alışverişi tercih ediyor. Kısmi tecritin yapıldığı Türkiye gibi birkaç ülkede bile insanlar fiziksel marketleri ziyaret etmekten kaçınma eğiliminde oluyor. İnsanlar yiyeceklerden ev eşyalarına kadar çevrimiçi alışverişi tercih ediyor. Birçok perakendeci de değişen bu trendden yararlanmak için e-Ticaret teknolojisini benimsiyor. Tüketiciler gıda stoğunu ve diğer temel unsurları artırdıkça e-Ticaret daha kullanışlı olmaya devam ediyor.

Tüketiciler, isteğe bağlı market dağıtım uygulamaları da dahil olmak üzere çeşitli e-Ticaret kanallarına geçtikçe çevrimiçi işlemlerin de hacmi artıyor. Öyle ki Mart ayında e-Ticaret işlemlerinde %23’lük bir artıştan bahsetmek mümkün.

Dijital ödemenin benimsenme oranı 2019’a kadar yavaş bir ivme ile yükseliyordu. Bununla birlikte COVID-19 salgını dijital ödeme çözümlerinin benimsenmesini önemli ölçüde arttırdı. Çeşitli ekonomiler dünya genelinde hala farklı gelişim aşamalarında olmasına rağmen salgın, insanları e-Ticaret lehine alışveriş alışkanlıklarını değiştirmeye zorladı ve dijital ödemelerin yolunu açtı.

COVID-19 krizinin yakında son bulacağını umabiliriz ancak giderek artan sayıda akıllı telefon kullanıcısı gelecekte dijital ödemenin büyümesini yönlendirecektir. Firmalar daha fazla dijital ödeme platformları sunsa da, müşteriler kesinlikle daha iyi bir deneyim yaşayacaklar. Dijital bir cüzdan ya da diğer temassız yöntemler olsun, dijital ödeme çözümleri artık kalıcı olarak hayatımıza girdi.

İlgili Haberler