MakalelerCIO’lar şirketlerin bilişim maliyetlerini nasıl düşürüyor?

İngiltere'deki CIO'lar, bilişim teknolojileri maliyetlerini düşürmek için aldıkları çeşitli yaklaşımlardan bazılarını anlatıyor.
15 Temmuz 2019459

İngiltere’deki CIO’lar, bilişim teknolojileri maliyetlerini düşürmek için aldıkları çeşitli yaklaşımlardan bazılarını anlatıyor. Dijital dönüşüm yarışı, bugünlerde manşetlerin çoğunda yer alıyor. CIO’lar sürekli olarak altyapılarını tamamen değiştirmeye ve değişime ayak uydurabilmek için yeni teknolojileri uygulamaya odaklanmak zorunda kalıyorlar.

Ancak, BT maliyetleri her boyuttaki işletme için büyük bir zorluk olmaya devam ediyor. BT harcamaları, iş uygulamalarından ağ ve son kullanıcı teknolojisine kadar bir dizi alanı kapsayabilir.

İşte İngiltere CIO’ları içinde bazılarının kuruluşlarındaki BT maliyetlerini düşürmeye yardımcı olduğu yöntemler:

Daha çevik olun – Jane Moran Unilever CIO’su

Tüketici ürünleri devi Unilever, Netflix ve Spotify gibi web şirketlerinin öncülüğünü yaptığı Agile modelini benimsemiştir. BT ekibini iş ortakları ve üçüncü şahıslarla birlikte bir araya getirmek, organizasyonun daha verimli çalışmasına yardımcı olmakla kalmadı, aynı zamanda maliyetleri de artırdı.

Unilever CIO Jane Moran, 2018’de yaptığı bu yaklaşımın daha ölçülebilir faydalarının, son üç buçuk yılda maliyetlerinin yaklaşık üçte birinin azaltılmasına yardımcı olduğunu söyleyerek önemli verimlilik ve maliyet tasarrufu olduğunu söyledi. Kısacası, BT işlevi platform ekiplerini yönlendirerek ve sürekli gelişim ve sürekli entegrasyona geçerek daha azıyla önemli ölçüde daha fazlasını yapabiliyor.

“Teknoloji organizasyonumuz çalışmak için heyecan verici bir yer” diyor Moran.

Maliyetlerin sorumluluğunu yayma – Chris Zissis JLL CIO’su

BT’de biriken maliyetlerden tasarruf etmek, şirketin farklı alanlarına sorumlulukları dağıtmak için iyi bir fikirdir.

JLL CIO’su Chris Zissis, şirketlerinin yeni stratejisinin teknolojiyi, verileri ve dijital ortam sorumlulukları paylaşmak olduğunu söylüyor.

“Tamamen bizim alanımıza giren bazı şeyler var. Ama uzun zaman önce, tek bir soba borusuyla kontrol edilmesi ve yönetilmesi gereken her şeyden uzaklaştık. Artık departman odaklı bir iş değiliz. Departmanlar kavramı veya BT ekibi kavramı giderek değişiyor ” dedi.

Yeni strateji aynı zamanda, sadece bir arka ofis maliyeti olarak yerleştirilmesinin aksine, değer ve gelir katmak için teknolojiye yatırım yapmaya odaklanmaktadır. Teknoloji kararları artık yalnızca BT işlevleri tarafından yerine getirilmemektedir, bunun yerine, ürün ve hizmetlerin değerini vurgulamak için diğer bölümlere kaydırılmıştır.

Zissis, “Buradaki fikir, ne yaparsak yapalım, değer üretmeliyiz” dedi. “Kurumumuzun kültürü de değişti. Yatırımlarımızın maliyetlerinin çoğu şimdi işletme maliyetleridir ve hesap verebilirlik işle ilgilidir. Bu, kendimi güçlü hissettiğim başarılardan biriydi.

“Bu algılanma şeklimizi değiştirdi; biz sadece bir şeyleri uygulamak uğruna bir şeyler yapan insanlar değiliz. Değer yaratacak şeyler yapıyoruz. Ve biz bu değerin üretilmesini sağlamaktan sorumluyuz. Bu değerin piyasalarımızda ve işimizle olan müşterilerimiz arasında benimsenip uygulandığından emin olmakla sorumluyuz ”diye ekledi Zissis.

Doğru araçları seçin – Chily Fachle Steinhoff UK CIO’su

Steinhoff UK CIO’su Chily Fachler’e göre, bir organizasyon içinde inovasyonun sürüşü göz önüne alındığında müşteri deneyimi ve özlü bir iş stratejisi de aynı derecede önemlidir.

Mobilya perakendecisine katıldığından beri, Fachler tüm personelini Office 365 ve Sharepoint kullanmaya başladı. Video konferans için Skype ve sosyal araç olarak da Yammer kullanmaya başladılar.

Fachler, şirketin Skype kullanımı ve Polycom video konferans paketi sayesinde seyahat masraflarında ayda binlerce pound tasarruf sağladığını belirtiyor. Microsoft araçları paketi, dijital düşünceyi şirket genelinde yerleştirme stratejisini desteklemektedir.

“Bu gerçekten dijitalin neredeyse alakasız kaldığı bir noktaya gelmekle ilgili çünkü yaptığımız her şeyde o kadar iç içe geçiyor ki, bu ayrı bir şey değil” diyor.

Yeniden yapılandırmaktan korkmayın – Sarah Haywood Carlsberg CTO’su

Bir kuruluşun hangi alanlarının yeniden yapılandırılmaya ihtiyacı olabileceğini göz önüne almak, iş dönüşümünü ele almanın en iyi yoludur. bu açıklamayı yapan ise Danimarkalı bira üreticisi Carlsberg’in CTO’su Sarah Haywood tarafından yapıldı.

Carlsberg’in eski MLPS ağını, Tata Communications’ın IZO İnternet WAN’ını ve Global Sanal Özel Ağ’ı ve şirketin Batı Avrupa’daki 130 sitedeki operasyonlarını destekleyen bir IZO SDWAN’ı birleştiren hibrit bir ağla değiştirirken bu yaklaşımı benimsemiştir.

İlgili Haberler