HaberlerYapay ZekaIBM, Watson’ın doğal dil anlama yeteneklerini geliştiriyor

IBM, Watson platformunun doğal dil işleme yeteneklerinde bazı büyük iyileştirmeler yaptığını açıkladı.
11 Nisan 2020603

Şirket, Project Debater’dan doğan yeni yeteneklerin, Watson’ın İngilizce’nin en zorlu yönlerini daha net bir şekilde anlamalarına ve analiz etmelerine yardımcı olacağını söyledi.

IBM, Watson’ın doğal dil anlama yeteneklerini geliştiriyor

Çoğu yapay zeka sistemi algoritmaları, deyimlerin gerçek anlamını algılayamadığı için muhtemelen kastedilenden daha farklı bir anlam çıkaracaktır. Ancak çok daha gelişmiş duygu analizi yapabilen Project Debate ile bu tür deyimleri anlamlandırmak sorun olmaktan çıkıyor. 

IBM’in Project Debater’ı, şirket tarafından karmaşık konularda insanlarla tartışmak için oluşturulan yapay bir istihbarat sistemidir. Sistem, geleneksel AI’ın her zaman mücadele ettiği deyimler ve İngilizce gibi konuşma dillerindeki incelikleri anlamak için tasarlanmıştır. 

IBM yaptığı yeni duyuruda Project Debater’ın doğal dil işleme yeteneklerini yıl boyunca Watson’a entegre edeceğini söyledi. Böylece müşteriler doğal dili daha iyi kullanmalarına yardımcı olmak için mevcut AI modellerine yeni özellikler ekleyebilecekler.

IBM Data ve AI lideri konu hakkındaki açıklamasında, “Dil, bilgi aracı olduğu kadar fikir ve düşünceyi ifade etmek için de bir araçtır. Bu yüzden NLP ile dilden daha fazlasını yakalama, analiz etme ve anlama yeteneğimizi geliştirmenin, işletmelerin verilerde kodlanmış entelektüel sermayelerini nasıl kullandıklarını değiştirmeye yardımcı olacağına inanıyoruz.” dedi.

IBM, Project Debater’ın Watson’a daha gelişmiş duyarlılık analizi de dahil olmak üzere dört ayrı özellik eklediğini duyurdu. Watson artık deyimler ve “duygu değiştiricileri” olarak adlandırılan sözcük kombinasyonları gibi karmaşık kelime şemalarını daha iyi tanımlayabilir ve anlayabilir.

Watson ayrıca, birden fazla kaynaktan metin verilerini alma ve kullanıcılara belirli bir konu hakkında söylenen veya yazılanların bir özetini sunma becerisi kazanacak. Watson’ın gelen verileri daha sonra analiz edilebilecek, anlamlı bilgi konuları oluşturmak için kümelenmesini sağlayacak yeni bir “kümeleme” özelliği de vardır. Bu da müşterilerin sigorta, sağlık veya üretim gibi belirli sektörlerin ve işletmelerin dilini yansıtacak şekilde her konuyu özelleştirmelerine olanak tanır. Watson, sözleşme gibi ticari belgelerde ortaya çıkan maddeleri birkaç yüz örnekten sınıflandırabilme becerisi sw kazanacaktır.

IBM, gelişmiş duygu analizi yeteneklerinin önümüzdeki ay Watson’a ekleneceğini ve geri kalan özelliklerin yıl boyunca sunulacağını da ekledi.