HaberlerAdobe, tüketici davranışındaki değişiklikleri izliyor

Adobe 18 ürün kategorisinde 100 milyon ürün SKU'sunda trilyonlarca çevrimiçi işlemi analiz eden Dijital Ekonomi Endeksi’ni tanıttı.
2 Nisan 2020234

COVID-19, yaşama ve birbirimizle etkileşim kurma şeklimizi değil, aynı zamanda alışveriş yapma şeklimizi de büyük ölçüde değiştiriyor. Pandemiğin perakende davranışını nasıl değiştirdiğini izlemek ve analiz etmek için Adobe, 18 ürün kategorisinde 100 milyon ürün SKU’sunda trilyonlarca çevrimiçi işlemi analiz eden Dijital Ekonomi Endeksini tanıttı.

Adobe, tüketici davranışındaki değişiklikleri izliyor

Dijital ekonomi, 2020’nin ilk aylarında dünyadaki hemen hemen her sektörde varlığını hissettirmek için şekilleniyordu. Ancak Adobe’ye göre COVID-19’un yayılması, dijital ekonominin bir bütün olarak ekonomiden daha hızlı büyümesini daha da önemli hale getirdi.

Dijital satın alma gücü artıyor

Endeksin bulguları, dijital satın alma gücünde tüketicilerin belirli bir süre boyunca belirli bir miktar parayla satın alabilecekleri adet artışını içeriyor. Endekse göre tüketiciler, çevrimiçi alımlarda harcadıkları para ile daha fazla ürüne sahip oluyor.

Adobe’ye göre tüketicilerin dijital satın alma gücü yıldan yıla %3 ve 2014’ten bu yana %20 arttı. Bununla birlikte Adobe’nin beklentisi, daha fazla insanın yaşamı çevrimiçi hale geldikçe, çevrimdışı ve çevrimiçi ekonomilerin ve fiyatlarının birbirine yakınlaşmaya devam edeceği yönünde.

Yeni alışveriş davranışı ortaya çıkıyor

Adobe, bazı ürün kategorilerinin dijital sepetten daha büyük bir pay aldığını, bazılarının ise düşüşte olduğunu bildirdi. Market kategorisi, endekse göre sepet içindeki payını üç yıl içinde %6’dan %8’e çıkardı.

Dijital satışlara ilk ve en tanınmış sektörlerden biri olan hazır giyim perakendecileri, son beş yılda toplam çevrimiçi işlemlerin %21’den %23’e yükseldiğini gördü. Buna kıyasla mobil bilişim patlamasının ardından bilgisayar alımları %21’den %8’e düştü.

Ev eşyaları çevrimiçi pazara geçiyor

Adobe, 1 Ocak 2020 ile 11 Mart 2020 arasında birkaç ürünün satın alınmasının satışlarda önemli bir sıçrama gördüğünü bildirdi. Bunlar genellikle panikle satın alınan ürünleri içeriyor. El dezenfektanları, eldivenler, maskeler ve anti-bakteriyel spreyler için %807’lik bir artış yaşanırken reçetesiz satılan ilaç alımları için %217 (soğuk algınlığı, grip ve ağrı kesiciler), tuvalet kağıdı için %231, konserve ürünler ve rafa ömrü uzun olan ürünler için %87’lik yükseliş oldu.

Çevrimiçi market alışverişi kategorisi ise 13 Mart ile 15 Mart arasındaki iki günde günlük çevrimiçi satışlarda %100 artış gördü.

İnovasyon, çevrimiçi fiyatlarını aşağı çekiyor

Adobe’ye göre bir yılda piyasaya sürülen en fazla ürün güncellemesine sahip kategorilerde (elektronik, bilgisayar, TV) çevrimiçi fiyatları düştü, dijital satın alma gücü ise arttı. Örnek vermek gerekirse çevrimiçi elektronik fiyatları beş yıllık bir süre içinde %40 yükseldi.

Adobe, insanların satın aldığı her şeyi karşılamaya başladığında çevrimiçi alışverişin, sadece en yenilikçi ürünleri değil, çevrimiçi alışveriş yapmanın fiyat avantajını da azaltacağını söylüyor.

İlgili Haberler