HaberlerZayıf bilgi yönetimi çözümleri için milyonlar boşa harcandı

Ecosystm'a göre, işletmeler az değer katan ya da hiç değer katmayan bilgi yönetimi (KM) çözümlerine milyonlarca dolar harcıyorlar.
30 Ocak 202056

1000’den fazla kuruluşun yanıtlarından oluşan küresel araştırma, müşteri deneyimini geliştirmek için satın alınan KM platformlarının yüzde 83’ünün (CX) altı aydan daha uzun, yüzde 55’inin ise bir yıldan fazla sürdüğünü ortaya koydu.

Zayıf bilgi yönetimi çözümleri için milyonlar boşa harcandı

Teknoloji analisti Ecosystm’in yeni araştırmasına göre, işletmeler projelerine çok az değer katan, hiç değer katmayan ya da dağıtılması beklenenden çok daha uzun süren bilgi yönetimi (KM) çözümlerine ortalama 676 bin dolar harcıyor. 

Analistlere göre sonuçlar bir hayal kırıklığı yaratıyor ancak yaklaşımdaki bir değişiklik şirketlerin aradıkları iş değerini elde etmelerine yardımcı olabilir.

CX sağlayıcıları için 200 bin dolardan daha düşük bir fiyata eksiksiz bir çözüm sunabilen bir dizi KM olduğu söyleniyor. Ecosystm çalışması, bu sağlayıcıları seçen işletmelerin ortalama 101 bin dolar harcadığını ve dağıtımlarını altı aydan kısa bir sürede tamamladığını tespit etti.

Ecosystm Müşteri Deneyimi çalışması, 700’den fazla mevcut ve planlanan KM çözüm dağıtımını değerlendirerek, bir dizi farklı satıcıdan gelen çözümlerin “gerçek dünyada” nasıl çalıştığı hakkında bilgiler sunuyor.

Çalışmanın yakaladığı temel faktörler arasında mevcut kurulu temellerin büyüklüğü, satıcıların diğer sistemlerle entegre olma yeteneği, kullanıcı deneyimi ve müşteri memnuniyeti yer alıyor. Tedarikçiler, kilit faktörlere göre birbirinden ayrıldı.

Front Runners

Bu kategorideki satıcılar, hem pazarda iyi görülen güçlü pazar momentumuna hem de ürün teslimat yeteneklerine, birkaç yıl içinde de başarı ve yüksek büyüme olasılığına sahip.

Livepro, yürütme yetenekleri ve müşteri memnuniyeti için yüksek puan aldı. Şirketin iletişim merkezi temsilcilerine yönelik kapsamlı bir KM teklifi bulunuyor.

Oracle, geçtiğimiz birkaç yıl boyunca KM çözümünü müşteriler ve servis ekipleri tarafından kullanılmak üzere uyarlamaya odaklandı. 

SAP, KM alanındaki bir dizi ürünle, bulut tabanlı teklifleri ve katılım kolaylığı nedeniyle özellikle dikkat çekiyor.

Ecosystm, şirketlerin yeni teklifleri dikkatle değerlendirmek için zaman ayırarak, aradıkları iş faydalarını elde edeceklerinden daha emin olacağını belirtiyor.

İlgili Haberler