Haberlerİş AnalitiğiDijital dönüşüm perakende sektörünü nasıl değiştiriyor?

Fujitsu, perakendede dijital dönüşümün etkisini analiz ederek perakendenin mega trendlerini ve iş fırsatlarını özetledi. 
18 Ocak 2020515

Fujitsu bu bilgileri, Fujitsu Future Insights Perakende Sektöründe Dijital Dönüşüm başlıklı bir raporda derledi.

Perakende sektöründe dijital dönüşüm

Fujitsu Future Insights serisi, şirketin dijital dönüşümün küresel eğilimleri hakkındaki düşüncelerini tanıtarak, zorlukların ve belirli alanlardaki teknolojilerin etkilerinin daha derin analizini sağlıyor. Ayrıca bu alanlarla ilgili gelecekteki olası senaryoları ve stratejileri de tanıtıyor.

Perakende Sektöründeki Dijital Dönüşüm raporunda Fujitsu, dijitalleştirilmiş perakende hizmetlerinin geleceği konusundaki vizyonunu açıklarken perakende ve diğer endüstrilerin dijital teknolojileri ile nasıl dönüştürüleceğini öneriyor.

Son yıllarda, dijital teknolojilerin yaygınlığının yanı sıra yaşam tarzlarının çeşitliliği ve farklı nesillerdeki değer duygusu nedeniyle tüketici satın alma davranışı hızla değişiyor. Bu nedenle perakendecilerin farklı değerleri anlamaları ve bireysel ihtiyaçlara göre uyarlanmış hizmetler sunmaları gerekiyor.

Dijital teknolojilerle yapılan iş dönüşümü, sanayiler arası şirketlerin yenilikçi çözümler ve hizmetler yaratmalarını sağlıyor. Bu eğilimlere yanıt vermek için Fujitsu raporda, Fujitsu’nun dijital teknolojilerinin perakendecilerin küresel olarak birlikte yaratmalarına ve dijital dönüşümü desteklemelerine nasıl yardımcı olduğu hakkında düşüncelerini öneriyor.

Perakende sektöründe megatrendler

Perakende işindeki dijital dönüşümün durumunu araştıran Fujitsu, endüstrinin geleceği üzerinde büyük etkisi olan beş temel faktör tanımladı:

Tüketici değerlerindeki ve davranışlarındaki değişiklikler: Satın alma davranışı, üretimdeki farklılıklardan ve dijital teknolojiyi kullanma yeteneğinden büyük ölçüde etkileniyor.

Verilerin kontrolünü yeniden kazanan tüketiciler: Bireylerin kendi verilerini kontrol ettiği geleceğe hazırlanma.

İnsanlar ve makineler arasındaki ilişkileri çeşitlendirme: İnsanlar ve makineler arasındaki işbirliği yoluyla yeni değer yaratmak.

İnsan merkezli ekosistemler: Sektörler arası işbirliği ile yeni hizmetler ve değerler yaratmak.

Tüketimin yeniden tanımlanması: Perakende işletmeler aracılığıyla sürdürülebilir bir toplumun gerçekleştirilmesine katkıda bulunmak.