Haberlerİş AnalitiğiYapay Zeka2020’de yapay zeka ve süreç otomasyonuna dair 5 tahmin

Yapay zeka (AI) ve robotik süreç otomasyonu (RPA) gelişimi 2019'da hızla arttı. Önümüzdeki yıl bu hız daha da artacak.
13 Ocak 2020237

Teknolojilerin iş akışlarını düzene sokma ve müşteri hizmetlerini iyileştirme potansiyeli ile öngörülen kuruluşlar, giderek artan sayıda AI ve RPA dağıtımı yapacaklar. Aynı zamanda bu teknolojilerin yetenekleri büyük bir hızla büyümeye devam edecek ve insan müdahalesini gerektiren alanlarda giderek daha fazla çalışmaya başlayacaklar.

2020 boyunca, beş temel eğilim AI ve RPA alanını şekillendirecek:

RPA robotunun yükselişi

RPA robotlarının konuşlandırılmasını içeren mevcut projeler, geleneksel olarak insanlar tarafından tamamlanmış olan mevcut görevleri kopyalamaya odaklanma eğilimindedir.

Robotlar tekrarlayan bir görevi öğrenip daha hızlı bir şekilde tamamladılar. AI yetenekleri belirli belgeleri okumalarına ve anlamalarına izin verirken robotlar, bunu yalnızca çok katı, kurallara dayalı bir şekilde yapabildiler.

2020’de RPA robotlarının yetenekleri artacak

RPA, taradıkları dokümanlara ve diğer kaynaklardan alınan verilere dayanarak karar verme konusunda daha usta olacak. Hızla gelişen makine öğrenimi ve yapay zeka algoritmalarını kullanarak robotlar bağımsız olarak çalışabilecek ve konuşlandırıldıkları organizasyona değer katabilecekler. Ayrıca daha az tekrarlayan ve yoruma daha açık olanlar da dahil olmak üzere daha karmaşık süreçlerde kullanılabilecek.

Örneğin RPA robotu her bir e-postayı değerlendirebilir ve nasıl yanıt verileceğini veya kuruluş içinde nereye iletilmesi gerektiğini belirleyebilir.

Analytics projeleri başarısız olmaya devam edecek

Birçok uygulama ve BT aracı, bir kuruluşta kullanılmakta olandan çok daha fazla özellik ve işlevsellik sunar. Bu boşa harcanan kapasiteye “tüketim açığı” denir.

Deneyimler, analiz projelerinin yüzde 75 ila yüzde 90’ının başarısız olduğunu gösteriyor ve bunun nedeni genellikle konuşlandırılan teknolojilerin gücünün, kullanıcıların bunlardan yararlanma becerilerinden çok daha yüksek olmasıdır.

Bunun üstesinden gelmek için işletmeler, işgücü veri okuryazarlığına yatırım yapmalılar. 2020 boyunca, yeni sistemler tasarlarken ve dağıtırken çok daha fazla düşünmeleri ve bunları kullanacak kişilerin ihtiyaçlarını ve yeteneklerini karşıladıklarından emin olmaları gerekecek.

Rutin çalışmalar kaybolmaya devam edecek

RPA robotlarının ve yapay zeka destekli chatbotların sayısı, 2020 boyunca kuruluşlar içinde büyümeye devam edecek. Sonuç olarak, şu anda rutin ve tekrarlanan çalışma olarak kabul edilenlerin yüzde 50’den fazlası kaybolacak.

Bu botlara güç veren yapay zekanın sürekli gelişimi, yeteneklerinin artacağı ve kullanıcıların daha kolay bir şekilde tatmin edici bir deneyim sunmalarını sağlayacak. 

Veri yönetişiminin artan önemi

Daha fazla kuruluş, verilerinin önemini ve bu verilerin kaybedilmesi veya yanlış yönetilmesi durumunda hissedilebilecek etkinin farkında olacak. Bu nedenle, veri yönetiminin sorumluluğu analitik ekibinden alınacak ve üst düzey yöneticilere teslim edilecek.

Yapay zeka araçları ve RPA robotları tarafından daha fazla veri kullanıldığından, ana ve meta veri yönetimi de çok daha büyük endişeler haline gelecek. Bu verileri her zaman etkili bir şekilde korumanın başarısız olmasının, bir bütün olarak bir kuruluş için önemli etkileri olacak.

Veri, bir ek gelir akışı haline gelecek

2020 boyunca daha fazla kuruluş ellerindeki verilerin değerini anlayacak. Verinin tam olarak nasıl etkili bir şekilde sunulabileceği ve bu süreçten para kazanmak için gerekli mekanizmalar daha fazla düşünülmesi gereken bir alan olacak. 

Örnek olarak, müşteri satın alma alışkanlıkları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olan bir perakendeci verilebilir. Buna karşılık, bu verileri planlama ve gelecekteki ürün yelpazelerini ileriye götürmek için kullanılabilir.

Bu eğilimlerin ortasında, AI ve RPA robotlarının benimsenmesi 2020 boyunca hızla artacaktır. Organizasyonlar elde edilebilecek faydaları anlamaya başladıkça, yatırım için sağlam iş durumları oluşturulacak.