Haberlerİş Analitiği2020 için en iyi dijital deneyim trendleri

Yüz tanıma ödemeleri, etkileşimsiz makineler gibi en iyi dijital deneyimler, Gartner tarafından 2020 yılında beklenen trendlerden.
12 Ocak 202025

Analist firması, CIO’ların dijital temas noktalarının kapsamı artmaya devam ettikçe önümüzdeki 12 ay içinde bunları stratejik planlamalarında dikkate almaları gerektiğini belirterek, kuruluşların 2020’de keşfetmesi gereken dokuz dijital deneyim eğilimi belirledi.

Gartner’a göre dijital teknolojiye katılma isteği, herhangi bir BT sisteminin iş sonuçlarını başarılı bir şekilde sunma yeteneğini belirlemede önemli bir faktör olacak.

Gartner’ın 2020 için en iyi dijital deneyim trendleri:

1. Çoklu deneyim

Çoklu deneyim, kullanıcıların dijital yolculuklarında etkileşimde bulunduğu çeşitli modalite (dokunma, ses ve jest), cihaz ve uygulama permütasyonlarını ifade eder. 

Çok deneyimli bir strateji, temas noktasına özgü yöntemlere dayalı amaca uygun uygulamalar oluşturmayı ve aynı zamanda web, mobil, giyilebilir cihazlar, konuşma ve sürükleyici temas noktaları arasında tutarlı ve birleşik bir kullanıcı deneyimi (UX) sağlar.

2. Arabirimsiz makineler

Endüstrilerdeki üreticiler, müşterilerinin mobil cihazlarında çalışan uygulamalar lehine makine üzerindeki kontrolleri veya geleneksel arayüz modellerini terk ediyor. 

Mobil cihazlarda daha büyük ekranlar, yüksek çözünürlükler ve zengin cihaz API’ları, makine arayüzleri ile gerçekleştirilebileceklerin çok ötesinde cihaz kontrol deneyimleri sağlıyor. Bu, bir ürünün endüstriyel tasarımındaki ilerlemeler için tamamen yeni yollar açarken, üreticilerin ek mikroişlemciler tarafından mümkün kılınan yeni işlevsellik üzerinde rekabet etmelerine izin veriyor.

3. Aracı arayüzleri

Aracı arayüzleri, kullanıcıların kullanıcı girdilerinden ve diğer bağlamsal ipuçlarından ne yapmak istediğini tahmin etmek için yapay zeka (AI) kullanır. Bu bilgiler daha sonra bu çabaların yürütülmesini kolaylaştırarak veya otomatikleştirerek yardımcı olmak için kullanılır. 

Temsilci arayüzleri yepyeni bir insan-bilgisayar etkileşimi paradigmasını temsil eder ve işletmelerin müşterilerle etkileşimini büyük ölçüde etkileyecek, hizmet sunacak ve çalışanlara araç sağlayacak geniş etkileri olacak. Konuşma arayüzleri (veya sohbet botları) buna en iyi örneklerdir.

4. Yüz tanıma ödemesi

Çin’de ortaya çıkan ve QR kod ödemelerinin yaygın kullanımını bozacak ve banka kartları ve nakit kullanımını daha da azaltacak yüz tanıma ödemesi, dijital bir deneyim trendi. 

Yüz tanıma ödemesi Çin dışında, özellikle de Apple’ın Apple Pay ile Face ID’si aracılığıyla, kullanıcı ve ekosistem sağlayıcısı (banka gibi) arasında güven ile gerçekleşiyor. Yüz tanıma ödemesi, CIO’lara dijital CX’i geliştirme ve iş büyümesini artırma konusunda yepyeni bir bakış açısı sunuyor.

5. Kapsayıcı Tasarım

Kapsayıcı tasarım, geniş topluluğun ihtiyaçlarına hizmet etmenin en iyi yolunun, tüm olası toplulukların özel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaktır. 

Engelli insanlar için tasarıma bir yaklaşım olarak ortaya çıkan kapsayıcı tasarım, kültürel hassasiyetlere ve davranış kalıplarına uyum sağlayacak şekilde genişleyecek. Tasarımcılar, potansiyel müşterileri veya ürünlerinin kullanıcıları olan tüm segmentleri barındıran özellikleri ve yetenekleri göz önünde bulundurmalıdır.

6. Sigortalı Dijital Tasarım Hizmetleri

Dijital tasarım, kuruluşların müşterileri, çalışanları ve diğer paydaşları için en iyi dijital deneyimi yaratmak için kullandıkları süreçtir. Neredeyse tamamen harici ajanslar tarafından sunulan bir hizmet olmaktan, dahili dijital tasarım ekipleri tarafından sağlanan bir kapasiteye doğru bir kayma yaşanmaktadır. Bu eğilim en çok hızlı bir dijitalleşme oranıyla karşı karşıya olan sektörlerde belirgindir. 

Dijital temas noktaları arttıkça, dış kaynak kullanımı dijital tasarım maliyetleri ve tedarikçinin karmaşıklığını azaltırken operasyonel verimliliği ve dijital deneyim yeniliğini büyütür.

7. UX araştırma rönesansı

UX araştırmaları ve ilgili test yöntemleri başarılı tasarım, geliştirme ve inovasyon girişimleri için gerekli olan insan kavrayışlarını ortaya çıkarır. Kullanıcıları anlamanın değeri organizasyonlar için, yaptıkları ve neden yaptıkları farklılaştırıcı olarak görülmektedir.

UX araştırması, ürünlerin veya deneyimlerin kullanımı, müşteri memnuniyetini, sadakati ve yatırım getirisini artırmak için sahip olması gereken özellikleri ve tasarımları tanımlar.

8. Kod Tasarım

Tasarımcıların doğrudan ekran tasarımlarından ve etkileşimli prototiplerden sunum katmanı kodu oluşturmalarına olanak tanıyan yeni nesil dijital tasarım araçları ortaya çıkıyor. 

Kodlama tasarımı, hem tasarım desenleri hem de yeniden kullanılabilir kod olarak şablonların, modüllerin ve bileşenlerin dinamik ve sürekli oluşturulmasını sağlıyor.

9. Tasarım Operasyonları

İşletmelerde tasarım sistemlerinin tanımlanması ve uygulanması ihtiyacı, tasarım ops sürecinin oluşturulmasına ve tasarım süreci üzerinde yönetişimi uygulamak için araçların ortaya çıkmasına neden oldu. 

Tasarım profesyonelleri mizanpajlar, renk paletleri, yazı biçimleri, denetimler, bileşenler ve diğer öğeler gibi tasarım standartları oluşturabilir, dağıtabilir ve bunları birden çok iş birimi, uygulama, uç nokta ve diğer tasarım değişkenleri üzerinde denetleyebilir.