HaberlerGlobal akıllı telefon pazarı tekrar yükselişe geçti

International Data Corporation'ın yeni verilerine göre küresel akıllı telefon pazarı Q3 2019'da yıllık yüzde 0.8 artış gösterdi.
23 Aralık 2019120

IDC’nin Dünya Çapında Üç Aylık Cep Telefonu İzleyicisi, şirketlerin toplam çeyrekte 358.3 milyon akıllı telefon gönderdiğini, bu da bir önceki çeyreğe göre yüzde 8.1 artarak ve sektörü olumlu büyümeye geri döndürmek için yeterli olduğunu buldu. Bulgulara göre Hindistan toplamda gelişmekte olan pazarlara öncülük etti ve bu pazarlar, başta Çin markalarının yükselişi ile dünya çapında büyümeyi sağladı.

Global akıllı telefon pazarı önceki çeyreklere göre büyüdü

Çin’de ilk 5 markaya yönelik daha fazla konsolidasyon, çeyrekte ana eğilim oldu. En iyi Çinli markaların hepsi, ABD’deki Black Friday’in Çin’deki eşdeğeri olan 11.11 veya “Singles’ Day” hazırlanırken yerel sevkiyatlarını artırdı.

IDC, birçok uluslararası pazarda zorluklarla karşılaşmasına rağmen Huawei’nin üçüncü çeyrekte Çin’i iki katına çıkardığını söyledi. Samsung da Huawei’nin sıkıntılarından en uygun şekilde faydalandı, daha uygun fiyatlı A serisini hızlandırırken diğer yerli rakipler ise Huawei’nin ısısını hissetti.

Apple ise pek çok beklentiyi aştı ve aynı derecede zorlu rüzgârlarla karşı karşıya kalan olgun pazarlarda güçlü hacimler kullanıyor. IDC’ye göre en önemlisi de ilk beş OEM, bu çeyrekte ilk kez dünyanın akıllı telefon gönderilerinin yüzde 70’inden fazlasını oluşturdu.

Akıllı telefon şirketlerinde öne çıkanlar

Samsung, Ağustos ayında Galaxy Note 10 lansmanının arkasında yıllık yüzde 8.3 büyüme ile Q3 19’da pay kazandı ve toplam 78.2 milyon akıllı telefonla A serisi hacimlerini artırdı. Özellikle orta seviye A serisinin alt ucu, Huawei’nin geride bıraktığı boşlukları doldurmaya yardımcı oldu.

Huawei, özellikle daha düşük seviyeli şehirlerde iç pazarına odaklandığı için beklenenden daha yüksek miktarlar gönderdi ve Google Mobile hizmetleriyle bilinmeyen gelecek göz önüne alındığında stoklarını artırdı. Çin’de Huawei’ne gelen destek bu artışa yardımcı olurken, yerel kanal oyuncuları ile sağlam ilişkiler, uygun distribütör şartları ve çok yönlü bir ürün portföyü sunma da yükselişin anahtarı oldu. 

Apple, Q3 19’da 46.6 milyon iPhone gönderdi, bu da yıldan yıla hafif bir düşüş gösterdi ancak yine de çoğu beklentiden daha iyi bir performans gösterdi. Apple, yenilenen iPhone’ları kendi kanalları aracılığıyla satmaya devam ediyor, bu da kurulu tabanı sürdürüp büyütüyor ancak iPhone gelirlerini de etkiliyor. Yeni iPhone’lar, özellikle de iPhone 11’ler ve XR, bu çeyrekte çok başarılı oldu ve ABD ve Batı Avrupa gibi önemli pazarlarda güçlü bir pay aldı.

Xiaomi ilk kez, Çin’deki sevkiyatlarının üçte birinden daha azını Çin’de gerçekleştirdi. Yurtiçinde, genç kadın tüketicilere hitap etmek için CC serisinin lansmanına rağmen gönderiler Huawei’nin baskısı altında düştü. Bununla birlikte Hindistan’daki Xiaomi için pist daha netti, ülkedeki Mi Store ve Mi Preferred Partners aracılığıyla satış ağını genişleterek çevrimdışı varlığını güçlendirdi.

OPPO, Çin dışındaki gönderilerinin yaklaşık yarısının Reno serisine ve A9’a odaklanan yurtiçi sevkiyatlarıyla dikkat çekti. Hindistan, Reno serisinin ürün portföyünü üst düzey tekliflerle tamamlamasına yardımcı olurken, çevrimiçi olarak özel K serisi çevrimiçi varlığını güçlendirdiğinde uluslararası alanda en güçlü ivmeyi yaşadı.

İlgili Haberler