Haberlerİş Analitiği2020’de beklenen yedi dijital dönüşüm eğilimi

MuleSoft, 2020 için en doğru dijital dönüşüm eğilimlerini belirleyen ve endüstriler üzerindeki etkilerini araştıran raporunu yayınladı.
12 Aralık 201953

MuleSoft’un ‘2020 Sayılı En Yeni Dijital Dönüşüm Trendleri’  adlı raporunda 2020 için en doğru dijital dönüşüm eğilimlerini belirleyen ve dijital dönüşümün endüstriler üzerindeki etkilerini ortaya koyuyor.

2020’de beklenen yedi dijital dönüşüm eğilimi

Dijital dönüşüm, dijital çağda işletmeyi yeniden tanımlamak için önemli bir terim haline geldi. Bu bağlamda MuleSoft, ‘2020 Sayılı En Yeni Dijital Dönüşüm Trendleri’  adlı bir rapor yayınladı.

Mulesoft’a göre en iyi trendler:

Tüketici deneyimini birbirine bağlamak

Kuruluşların, müşterileriyle ortaklarından çalışanlarına ve geliştiricilere kadar tüketicileri için bağlı, kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için bant genişliğini açma konusunda BT üzerindeki baskıyı arttırması gerekir.

Rapora göre tüketicilerin yüzde 69’u bağlantısının kesildiği bir müşteri deneyiminin hizmet sağlayıcıları değiştirmeyi düşünmelerini sağlayacağını söylerken BT karar vericilerin yüzde 71’i, müşteri deneyiminin dijital dönüşüm girişimlerinin öncelikli bir hedefi olduğunu bildirdi.

İş liderlerinin yüzde 93’ü ise ilgili ve güvenilir bir müşteri deneyimi sunmanın şirketlerinin genel işletmesi için kritik öneme sahip olacağını belirtti.

Bununla birlikte tüketicilerin yüzde 81’i kurumların bağlantısız bir deneyim sunduğuna inanıyor ve BT karar vericilerin yalnızca uüzde 36’sı kuruluşlarının tüm kanallarda tamamen bağlantılı bir kullanıcı deneyimi sağladığını söylüyor.

Veri odaklı iş

Verilerin kilidini açmak ve analiz etmek dijital dönüşümün merkezindedir. İşletmeler, müşteri deneyimlerini iyileştirmek, işlemleri kolaylaştırmak ve hızlı bir şekilde yeni ürün ve hizmetleri başlatmak için verilerini çalışmaya koyuyorlar.

Rapora göre veri silolarını yıkmak, bir şirketin performansı ile pozitif ilişkili. En iyi performans gösteren orta ölçekli şirketlerde BT grupları, veri ve uygulama silolarını ayrımaya daha fazla yatırım yapıyor. Bu, şirket genelinde fikirlerin paylaşılmasını sağlamada kritik bir adım.

Yapay zeka ve makine öğrenmesi

Kuruluşlar, müşteri hizmetlerini hızlandırmak ve kişiselleştirmek, insan önyargısını azaltmak ve verimliliği artırmak için AI yeteneklerine giderek daha fazla yatırım yapıyor. AI ve makine öğrenme araçlarının değerinin, beslendikleri verilere bağlı olduğunu öğreniyorlar.

Çoklu bulut bilişim

Günümüzde çoğu işletme, çoklu bulut ortamlarında çalışıyor ancak birden çok bulutun yönetilmesi, özellikle bulut ortamları arasında hareketli uygulama iş yükleri söz konusu olduğunda karmaşıktır. API liderliğindeki uygulama geliştirme ve konteynerleştirme, bu soruna iki olası çözümdür.

İşletmeyi turboşarj etmek için BT ile ortaklık

Teknolojinin tam potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için kuruluşlar, BT’yi işletmeyi temel alan olarak konumlandırıyor.

Rapor, BT departmanlarının iş hedeflerine ulaşma konusunda daha fazla baskı uygularken gördükleri zorlukları detaylandırıyor. Yine de günlük işlemleri yürütmeye çalışırken, proje tamamlandığında iyi sonuçlara yol açıyor.

Dış paydaşlarla birlikte değer yaratma

En iyi işletmeler, ortakların, müşterilerin ve dış paydaşların ortak ekosistemlerini oluşturarak bir ağ etkisi yaratıyor.

Rapor, piyasaların yeni teknolojiler ve rakipler tarafından bozulduğunda, birçok eski şirket yetişmek için mücadele ettiğini söylüyor. Bunlar genellikle belirsizliğin ortasında yeni ürünler ve hizmetler geliştirmek için kötü bir şekilde hazırlanır. Bu gibi durumlarda tek başına gitmeye çalışmak yerine, bazı şirketler rekabet güçlerini artıracak daha geniş bir ekosistem oluşturma yolunda ortaklarıyla uzlaşıyorlar.

API’larla iş performansını artırma

API’lerden yararlanan işletmeler, verimlilik artışı, gelir artışı ve yenilik için yer açıyor ancak tam değer elde etmek için üretilmeleri ve kolayca yeniden kullanılabilir olmaları gerekiyor.

Rapor, yeniden kullanılabilir API’lerin her zaman yeniden kullanan şirketler arasında yalnızca API’lere sahip olanlarda daha fazla verimlilik ve gelir artışı olduğunu belirtiyor ki Mulesoft’a göre bu, verimli kullanım için bir anahtar.