Haberlerİş AnalitiğiIDC: CEO’ların dijital ekonomi hakkında bilmesi gerekenler

IDC dijital ekonominin yükselişini, kuruluşların bu ekonomide rekabet etmesi ve hayatta kalması için gereken dijital dönüşümü belgeliyor.
7 Aralık 2019195

Mevcut on yıl sona erdiğinde dijital ekonomi kritik bir devrilme noktasına yaklaşıyor. Sadece birkaç yıl içinde IDC, dünya genelinde tüm GSYİH’nın yarısının dijital olarak geliştirilmiş ürünlerden, hizmetlerden ve deneyimlerden oluşacağını tahmin ediyor.

CEO’ların dijital ekonomi hakkında bilmesi gerekenler

Dijital ekonomi, işletme gelirindeki artan paydan sorumlu hale geldikçe CEO’ların gündeminde giderek daha önemli bir madde haline geldi. IDC, CEO’ların dijital ekonomi hakkında düşünürken dört ana alana odaklanması gerektiğine inanıyor:

Müşteriler

Bin yıllın en yüksek kazanç yıllarına girerken karşılanması gereken yeni müşteri gereksinimleri var. Bunlar arasında müşterilerle ölçekte empati oluşturmak, işlemleri yetenek ve verimlilikten pazar güdümlü hedeflere döndürmek ve müşterilere güven duymaktır.

Yetenekler

Başarılı olmak için akıllı (AI odaklı) bir organizasyon haline gelmek, yenilikçi hizmetler ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmak için yazılım oluşturmak ve kurum içinde yeni iş modelleri uygulamak gibi yeni yeteneklere ihtiyaç duyulacaktır.

Kritik Altyapı 

Fiziksel tesisler ve binalar yerini dijital BT altyapısı ve bağlanabilirlik ile değiştirdikleri için CEO’ların da kritik altyapı görüşlerini değiştirmeleri gerekecek. Güvenilir dijital hizmetler ve deneyimler sağlamak ve dijital müşterilerin beklediği yaygın deneyimleri oluşturmak için bu gerekli olacak.

Endüstri Ekosistemleri 

CEO gündemindeki en zorlu unsur, yeni ekosistemler geliştikçe ve sektör oyuncuları arasında güç kaymasıyla birlikte endüstrinin başına gelenler olacak. Başarılı olmak için CEO’ların dijital ekonomideki yeni değeri, yeni ortaklarının kim olacağını ve bu ekosistemlerde ne gibi rol oynayacaklarını tanımlamaları gerekecek.

2019’un sonuna gelindiğinde IDC, kuruluşların yüzde 46’sının başarılı bir dijital dönüşüm için kurulacağına inanıyor. 2020’de bu kuruluşlar iş modellerinin, ürün ve hizmetlerinin ve kuruluşlarının dijital dönüşümünü sağlayan teknolojiler ve hizmetler için 1,3 trilyon dolar harcayacak. Ancak yatırımcı yorgunluğu 2021 yılına kadar sürecek ve dört veya beş yıl dönüşüm için çalışan kuruluşların sonuç göstermesi beklenecek.

Geciken organizasyonlar, iş dışında edinilecek veya yeni yönetime tabi tutulacak. Dijital dönüşümde başarılı olan organizasyonlar ürünlerde, hizmetlerde ve deneyimlerde önemli bir artış sağlayan yeni iş modelleri ile ‘çoğalan yenilik’ sunacak.