Haberlerİş AnalitiğiForrester’a göre 2020, uyarlanabilirlik yılı olacak

Yeni Forrester araştırmaları, 2020’nin liderlerin dikkatini uyarlanabilirliğe iten bir yıl olacağını söylüyor.
1 Aralık 201926

2020’de liderlerin dikkatini uyarlanabilirliğe yoğunlaştırması gerektiğini söyleyen Forrester, pazar dinamiklerini anlama ve öngörme yeteneği ile hem büyük hem de küçük fırsatlardan hızla yararlanılmasını öneriyor.

2020, uyarlanabilirlik yılı olacak

Teknolojisinin mevcut ve potansiyel etkisi hakkında müşterilerine ve halka tavsiyelerde bulunan Amerikan pazar araştırma şirketi Forrester, değere dayalı tüketicilerin, durgunluk korkularının ve küresel sosyopolitik belirsizliğin 2020’yi uyumluluk yılı yapacağını söylüyor.

Forrester’ın 2020 tahminleri, şirketlerin gelecek yılki büyümesini etkileyecek temel pazar dinamiklerini belirliyor.

Şirket, “Değere dayalı tüketici aktivizmi dahil faktörler; Brexit etrafındaki açıklık eksikliği; otomasyon, Yapay Zeka (AI) ve kuruluşun derinliklerine inen robotikler; ve sosyopolitik belirsizlikten kaynaklanan durgunluk korkuları, 2020’yi sersemletici bir yıl yapacak ve liderleri uyum sağlamaya zorlayacak.”diye açıklıyor.

Forrester 2020’de şunları öngörüyor:

  • Tüketiciler daha derin bir anlam arayacaklar. Şirketler hem ifade etmeyi seçtikleri değerler hem de onları nasıl ifade ettikleri konusunda özgünlüğe dikkat edecek.
  • CMO’lar müşteri değeri etrafında toplanacak. Başarılı bir ekosistem oluşturmak için CMO’lar, çalışanların deneyimi, müşteri deneyimi, marka amacı, yaratıcılık ve teknoloji arasındaki bağı açacak ve tüm bu önemli alanları müşteri takıntısı ile birleştirecek.
  • CIO’lar insanlara odaklanacak. Akıllı CIO’lar, yeni ortaya çıkan teknolojilerle çalışmak veya robotlarla etkileşimde bulunmak dahil, iş gücü dinamiklerinin değiştirilmesine yardımcı olmak için çalışan deneyimine ve insan kaynakları ekiplerine güvenilir bir danışman ve ortak olacak.
  • Kapsayıcı, uyarlanabilir BT ele alınacak. BT değişen önceliklere şekil veren ve biçimlendiren matrisli, şekil değiştiren organizasyonların daha geniş örgütsel geleceğini takip edecek.
  • CX çatallanma işlemine devam edecek. En az ilerleme kaydeden firmalar programlarını hayal kırıklığına uğratabilir. Bu arada CX’in faydalarını gerçekleştirmeye başlayan şirketler iki katına çıkacak, eşzamanlı olarak temellerini dolduracak ve yenilik yapacak.
  • Gelişmiş firmalar veri stratejileri bütçelerini ikiye katlayacaklar. 2020, birçok kişi için bir uyanma yılı olacak çünkü yanlış veri almanın toplam maliyeti belli olacak.
  • Veri ve AI silahlanacak. 2020’de, saldırganlar veri rehin tutmanın para kazanma için hızlı bir yol olduğunu öğrendiğinden fidye yazılımı olayları artacak.
  • Grup-hedefli deneyimler kişiselleşmeyi destekleyecek. Pazarlamacılar, zahmetli ve sıklıkla istenmeyen kişiselleştirme çabalarından uzaklaşacak. Bunun yerine müşterileriyle grup hedefli deneyimler yoluyla otantik olarak bağlantı kurmaya çalışacaklar.
  • Otomasyon işgücünü yeniden şekillendirecek. Otomasyon, iş piyasasının yapısını değiştirecek ve gelir dağılımı ve ücret durgunluğunun küresel ekonomik sorunlarını artıracak.
  • Düzenlemeler, piyasalar yapacak ve ayıracak. Düzenleyici kurumlar, 2020’de steam’i etkileyen ve şekillendiren pazarları kazanacaklar.
  • VC’ler (girişim sermayesi) için karlılık yeni tek boynuzlu at olacak. 2020’de girişim kapitalistleri girişimlerin incelemesini artıracak.