Haberlerİş AnalitiğiBaşarılı bir RPA dağıtımı için üç adım

Günümüzün belirsiz ekonomik dönemlerinde, işletmeler verimliliği artırmanın ve işletme maliyetlerini azaltmanın yeni yollarını arıyor.
22 Kasım 2019190

Teknoloji, geleneksel olarak insanlar tarafından tamamlanmış çeşitli tekrarlayan görevleri üstlenebilir.

RPA araçları yüksek hızda çalışır, daha fazla katma değer sağlayan faaliyetlere odaklanmak için üretkenliği artırır ve ekipleri serbest bırakır, işlemlerin saatlerce sürmesini önler.

Büyüyen ve dikkat çeken seçeneklerden biri robotik süreç otomasyonu (RPA)

RPA, işletmeler tarafından çeşitli sektörlerde benimsenmekte ve çeşitli şekillerde kullanılmaktadır. Bordro işleme, banka kayıt mutabakatı ve ay sonu satış raporları gibi sorumluluklar gibi işlemler RPA’in tanıtımından faydalanabilecek görevlerdir.

RPA ile elde edilen sonuçlar hızlı ve önemli olabileceğinden, her otomasyon ihtiyacını çözecek gümüş bir mermi olarak görülebilir. Ancak, sadece teknoloji karışımına otomasyon eklemek, bir işletmenin mutlaka anında ödüller kazanacağı anlamına gelmez.

İş süreci zorlukları birçok farklı şekil ve boyutta olduğu için bunlarla baş etmede zaten kabul edilmiş çok sayıda teknoloji vardır. RPA araçlarının temelde insan tuş vuruşlarını taklit edecek ve karar vermeyecek şekilde tasarlandığı anlaşılmalıdır. Yerine koymanın aksine mevcut araçlarla bütünleşeceklerdir. Bu bütünleşme bir alandaki değişikliklerin RPA araçları için akış etkisi üzerinde olabileceği anlamına gelir.

Örneğin bir kullanıcı arayüzü değiştirilirse bu, programlama değişiklikleri yapılıncaya kadar ekibin çalışmasının durmasına neden olabilir.

RPA teknolojisi geliştikçe çeşitli proses otomasyon gereksinimlerine yardımcı olacak bir araç portföyü geliştirildi. Bunları en etkili şekilde uygulamak için işletmelerin üç kilit aşamayı içeren uçtan uca bir yaklaşım izlemeleri gerekir:

Yönetme: Bu ilk aşamada, organizasyon mevcut tüm süreçlerini haritalandırır ve belgeler. Otomasyon kullanılarak hangilerinin geliştirilebileceğini belirlemek için kilit paydaşlara danışılır. Sonuç olarak çok az fayda sağlayan veya hiç fayda sağlamayan süreçler otomatik hale getirilir. 

Otomatikleştirme: İkinci aşamada hangi RPA araçlarının kullanılacağına ilişkin kararlar verilir. Bunun tekrar eden, otomatik olarak bir yerden veri çıkarma ve başka bir yere taşıma gibi manuel işlemleri otomatikleştiren araçlar içermesi muhtemeldir.

Diğer alanlarda araçlar, iş akışlarını otomatikleştirerek ve herkesin ihtiyaç duyduğu bilgilere doğru zamanda erişmelerini sağlayarak ekipler için sanal bir asistan olarak hareket edebilir. Dağıtılabilecek diğer araçlar arasında dijital formlar, mobil uygulamalar, belge oluşturma ve e-imzalar bulunur.

Optimize etme: Tüm işlemler etkili bir şekilde haritalandırıldıktan ve en iyi RPA araçları kullanıldıktan sonraki en son adım onları optimize etmektir. Bu, iş süreçlerini sürekli olarak izleme, analiz etme ve ayarlama sağlamak için tasarlanmış diğer araçları kullanarak, mümkün olduğunca verimli ve güvenilir bir şekilde çalışmalarını sağlamak için gerçekleştirilir.

Bu adımları izleyerek bir işletme, ilk olarak RPA’in benimsenmesine neden olan verimlilik kazanımlarına ulaşma şansını önemli ölçüde artırır. Böylelikle tekrarlayan, düşük değerli görevlere odaklanma zorunluluğundan kurtulan ekipler, gerçek iş avantajları sağlayan etkinliklere odaklanabilir.