HaberlerVolvo, blok zinciri teknolojisini kullanarak akü kobaltını izliyor

Volvo, bataryalarında kullanılan kobaltın blok zincir teknolojisi kullanılarak küresel olarak izlenebilir olacağını duyurdu.
7 Kasım 201915

Volvo Cars, yaptığı açıklamada elektrikli araçların bataryalarında kullandığı kobaltı blokchain teknolojisiyle izlemek için iki pil tedarikçisi olan Çin’in CATL ve Güney Kore’nin LG Chem’iyle anlaşma yaptı.

Volvo, blokchain teknolojisini kullanarak akü kobaltını izliyor

Kobalt, lityum-iyon piller yapmak için temel bir mineral olduğundan yüksek talep görüyor ancak tüm malzemelerin çoğu Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nden olduğu için yönetişim ekstra zorlaşıyor. 

Çin’li Geely Holding’in sahibi olduğu Volvo, yeni piyasaya sürülen XC40 Recharge modelinin de dahil olduğu yeni nesil Volvo ve Polestar modelleri için gelecek on yılda batarya tedariğini kapsayan CATL ve LG Chem ile anlaşmalar yaptı.

Elektrikli araç akülerini şeffaflıkla gösterme baskısı altında olan otomobil üreticileri, tedarik zincirinin incelemesini iyileştirmek ve kaynak göstermenin çatışma minerallerine dayanmadığını göstermek için blok zincirinin faydasını araştırıyorlar.

Volvo Cars tedarik müdürü Martina Buchhauser, yapılan anlaşmalar hakkında “Blockchain teknolojisi ile tedarik zincirimizin tam izlenebilirliğini sağlamak ve ilgili riskleri en aza indirmek için tedarikçilerimizle yakın işbirliği içinde bir sonraki adımı atabiliriz.” şeklinde konuştu.

Volvo, blok zincirinde yer alan veriler arasında kobaltın kökeninin, büyüklüğünün ve ağırlığının yanı sıra gözetim zincirini ve tedarik zincirindeki katılımcıların OECD kurallarına uygun davranış gösterdiğini belirten bilgileri de içerdiğini söyledi.

Otomobil üreticisi başlangıçta 2020 yılına kadar kalay, tungsten, tantal ve altının yanı sıra kobalt için sorumlu ve şeffaf bir tedarik zinciri temin etmeye odaklandı ancak gelecekte lityum ve nikel gibi önemli malzemelere blok zinciri takibi yapmayı da planlıyor.

İlgili Haberler