5GHaberlerTaşıt bağlantı pazarı 2022 yılına kadar 1 milyar doları aşacak

V2X(Vehicle-to-Everything) pazar iletişimi ekosistemi 2022 yılına kadar 1.2 milyar dolar değerinde bir piyasaya mal olacak.
20 Ekim 2019283

‘Her Şey İçin Araç(V2X) Piyasa İletişimi Ekosistemi: 2019-2030 Fırsatlar, Zorluklar, Stratejiler ve Tahminler’ olarak adlandırılan rapor, ReportsnReports.com tarafından yayımlandı ve rapora göre V2X ekosisteminde 2022 yılına kadar 6 milyon donanımlı araç olacak.

Taşıt bağlantı pazarı 2022 yılına kadar 1 milyar doları aşacak

Yaygın olarak V2X olarak adlandırılan ‘Her şey için araç iletişim teknolojisi’, araçların birbirleriyle, yol kenarında bulunan altyapı ve diğer yol kullanıcılarının doğrudan iletişim kurmasına, karayolu güvenliği, trafik verimliliği, akıllı mobilite, çevresel sürdürülebilirlik ve sürücü rahatlığı şeklinde bir dizi avantaj sunmalarına olanak sağlıyor. 

Ek olarak V2X, araçların olası mesafeleri, trafik ve yol koşullarını daha uzun mesafelerden ve kameralar, radar ve LiDAR (Işık Algılama ve Değişme) gibi diğer araç içi sensörlerden daha kısa sürede algılamasını sağlayan, benzersiz görüş açısı algılama kabiliyeti sayesinde de tamamen otonom sürüşün önünü açmaya yardımcı oluyor. 

Eski V2I (Araç-Altyapı) teknolojileri şu anda ETC (Elektronik Ücret Toplama) ve nispeten basit V2I uygulamaları için dünya çapında operasyonel kullanımda olmasına rağmen, V2V (Araç-Taşıt), V2I ve diğer şekilleri destekleyebilen gelişmiş V2X iletişim biçimleri geniş bir ticari kabul görmeye başlıyor.

İki rakip teknoloji, otomobil üreticilerinin ve düzenleyicilerin dikkatini çekmek için yarışıyor: ticari olarak olgunlaşmış IEEE 802.11p/DSRC (Özel Kısa Menzilli İletişim) standardı ve 5G’ye doğru ileri evrimsel bir yolu olan nispeten yeni 3GPP tanımlı C-V2X (Hücresel V2X) teknolojisi.

Yol güvenliği ve trafik verimliliği uygulamalarına ilk kez odaklanan Toyota ve GM (General Motors), bazı araç modellerini Japonya ve Kuzey Amerika’daki IEEE 802.11p tabanlı V2X teknolojisiyle donattılar.

Diğer ticari taahhütler arasında Volkswagen, 2019’dan itibaren Avrupa’daki hacim modellerinde IEEE 802.11p’yi kullanmaya başlayacak, Geely ve Ford ise sırasıyla C21V220’yi 2021 ve 2022’de yeni araçlarına entegre etmeyi planlıyor.

Ayrıca BMW, Daimler, Volkswagen’in yan kuruluşu Audi ve Volvo Cars da dahil olmak üzere bir dizi lüks otomobil üreticisinin geniş alanlı hücresel bağlantı ve uygun şekilde donatılmış yol çalışmaları römorkları gibi destek altyapısı yoluyla bazı V2X tipi uygulamalar sunduğunu belirtmekte fayda var.

Devam eden 802.11p/DSRC’ye karşı C-V2X tartışmasına, düzenleyici belirsizliğine ve diğer zorluklara rağmen V2X iletişim teknolojisi için küresel harcamaların 2019 ve 2022 arasında yüzde 170’den fazla bir CAGR’da artması bekleniyor.

Araştırmalar, 2022’nin sonunda, V2X’in dünya çapında yaklaşık 6 milyon V2X donanımlı aracın kurulu üsüyle, 1.2 milyar dolar’lık bir piyasa oluşturacağını öngörüyor.

Raporda ayrıca 2019’dan 2030’a kadar piyasa büyüklüğü tahminleri de sunuluyor. Tahminler dört alt pazar, iki hava arayüzü teknolojisi, 10 uygulama kategorisi ve beş bölgeyi kapsıyor.