HaberlerYapay Zekaİşletmeler yapay zeka ile ne yapmayı planlıyor?

Yapılan bir ankete göre iş süreçleri otomasyonu ve müşteri desteği, AI sunumlarında kolay lokma olarak görülse de birçok kuruluş veri analitiği ile mücadele etmeye devam ediyor.
26 Eylül 20191783

İşletmeler neden yapay zeka sistemlerini satın alıyor? En çok nereye yatırım yapıyor?
AI satın alımları için kurumsal motivasyonları inceleyen, AI destekli veri çıkarma ve sözleşme analitiği platformu Leverton’ın 100 yöneticisinden oluşan bir anket sonuçlarına göre iş süreçleri otomasyonu ve müşteri desteği, AI sistemlerini satın alan ya da uygulayan yöneticilerin başlıca tercihleri oluyor.

Ankete göre AI yatırımlarını ve işlerini seçen liderlerin kullanım senaryoları ise şu şekilde:

İş süreçleri otomasyonu: yüzde 49
Müşteri desteği/Chatbotlar: yüzde 47
Veri çıkarma: yüzde 43
Sözleşme analitiği: yüzde 28
Ses/video işleme/görüntüleme: yüzde 25

Veri çekme ve analitik için Leverton analistleri, AI kullanım durumlarının özellikle yapılandırılmamış belgelerle uğraşırken çok daha karmaşık olduğunu belirtti. Analistler bu dokümanların, aynı sorunun binlerce farklı versiyonunu içerebileceğini, hepsi gramer, sözdizimi, dil ve düzen farklılıklarıyla birlikte olabileceğini ekledi. AI’nın etkili olabilmesi için milyonlarca kayda ihtiyaç olduğunu söyleyen analistler, gelişme ve uygulamanın daha uzun ve zorlu bir süreç olduğunu belirtti.

Bu erken aşamalarda AI büyük bir teknoloji bütçesi payı görmüyor. Genel olarak liderlerin yüzde 37’si önümüzdeki yıl AI’ya 250.000 dolardan daha az yatırım yapacaklarını belirtti. Yelpazenin yüksek ucunda sadece yüzde 15’i bu çabalara 1 milyon dolardan fazla harcayacağını tahmin ediyor. 

Yöneticilere AI uygulamalarının gerçekliğinin, beklentileri ile nasıl örtüştüğü de soruldu. Onları en çok şaşırtan alan, AI uygulaması için yüzde 30 oranında belirtilen katılım düzeyiydi. Benzer bir yüzde, AI çalışmalarının karmaşıklığını başlangıçta beklenenden daha fazla gösterdi.

Veri çıkarma, en çok belirtilen ikinci sorundu. Verilen yanıtlara göre yaklaşık yüzde 35’i veri çıkarmaya beklenenden daha fazla zaman harcıyor ve yüzde 35’i için daha fazla katılım gerektiriyor.