HaberlerYapay ZekaRPA hizmet pazarı 2024 yılına kadar yüzde 47 artacak

Küresel bir yönetim ve strateji danışmanlık şirketi olan Zinnov, robotik süreç otomasyon (RPA) hizmet şirketlerinin yıllık global derecelendirme raporunu yayımladı.
29 Temmuz 2019939

Küresel bir yönetim ve strateji danışmanlık şirketi olan Zinnov, robotik süreç otomasyon (RPA) hizmet şirketlerinin yıllık global derecelendirme raporunu yayımladı.

RPA hizmet pazarının 2024 yılına kadar yüzde 47 artacağı belirtiliyor

‘RPA Hizmetleri için Zinnov Bölgeleri – 2019’ başlıklı bu çalışmanın, kurumsal müşterilerin dış kaynaklı RPA hizmetlerinin gelişen pazar alanını anlamalarına ve doğru hizmet ortaklarının seçilmesi konusunda bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olması amaçlanıyor.

22 büyük RPA hizmet şirketini bu alanlardaki ölçekleri ve yetenekleri açısından değerlendirilen çalışmada bazı ana başlıklar ön plana çıkıyor. RPA hizmetleri kapsamında Zinnov, RPA danışmanlığı, bot geliştirme ve konfigürasyon, dağıtım, yönetim, destek ve eğitimi işin ana kapsamı olarak görüyor. 

Rapor, FY 2019’da işletmelerin dünya genelinde RPA’e 2.3 milyar dolar harcadığını, bunun 570 milyon – 600 milyon doların RPA hizmet sağlayıcılarına dış kaynak kullanımı için harcandığını vurguluyor.

Zinnov, dış kaynaklı RPA hizmetleri pazarının önümüzdeki beş yıl içinde şaşırtıcı bir şekilde 4 milyar ABD dolarına ulaşması için yıllık bazda yüzde 47 oranında bir büyüme bekliyor.

Akıllı otomasyona artan odaklanma, teknoloji ortaklıklarından IP yaratma yatırımlarına ve RPA çevresinde kurulan Mükemmellik Merkezi’nden (COE) dış kaynaklı hizmet sağlayıcılarının pazardaki varlıklarına kadar hızla ölçeklendirmelerini sağlıyor.

Yapılan çalışmada RPA hizmetleri için toplam harcamaların yaklaşık yüzde 80’inini bankacılık, finansal hizmetler ve sigorta (BFSI) dahil olmak üzere sağlık hizmeti, perakende ve tüketim malları, telekom ve medya sektörleri oluşturuyor.

BPM (iş süreci yönetimi) süreçleri yüzde 90’ın üzerinde pazar payı ile dış kaynak kullanımı RPA hizmetleri pazarında hakim olmaya devam ederken, BT süreçleri ise yüzde 9’luk eksi bir pay oluşturuyor. 

Çalışma ayrıca son 12 aydaki RPA anlaşmalarının yaklaşık yüzde 40’ının yapılandırılmamış verileri ele almak ve insan benzeri karar verme süreçlerini tamamlamak için AI/ML tekniklerinden yararlanmaya odaklanan “akıllı otomasyon” ile uyumlu olduğunu ortaya koyuyor.