HaberlerNetflix abonelik sayısındaki düşüşle karşı karşıya

Netflix, çarşamba günü şirket kazancını bildiren bir rapor yayınladı. Raporun sonuçlarına göre şirket, 2011 yılından beridir ilk kez abonelik sayısında düşüş yaşıyor. 
20 Temmuz 2019265

Netflix, çarşamba günü şirket kazancını bildiren bir rapor yayınladı. Raporun sonuçlarına göre şirket, 2011 yılından beridir ilk kez abonelik sayısında düşüş yaşıyor.  Şirket, 2019’un birinci çeyreğinde ABD’deki abone sayısında ilk büyük kayıpla karşı karşıya kaldı. Film-dizi dağıtım hizmeti veren platform, ikinci çeyrekte hedeflenenin neredeyse yarısına ulaşarak küreselde yalnızca 2.7 milyon ücretli müşteriyi bünyesine katabildi. Geçen yılın aynı çeyreğinde bu sayı 5.45 milyondu. Rapor yayınlandıktan hemen sonra şirket, hisse senetlerinde yüzde 10’dan fazla değer kaybetti.

Netflix abonelik sayısındaki düşüşle karşı karşıya

Şirket aynı zamanda ABD’de her zamankinden daha zorlu bir yolla karşı karşıya. Netflix yıllardır ilk kez bu çeyrekte abone sayısı düşüşü gördü. Bu düşüşüte fiyat artışı ve içerik kaybının etkili olduğu belirtiliyor. ABD pazarı, WarnerMedia, Disney ve Apple’ın yayın hizmetleriyle aşırı doygun hale geldikçe Netflix, büyüyebilmek için Amerika Birleşik Devletleri dışına çıkarak yayın hizmetlerini genişletmek istiyor. Netflix şu anda 60 milyon ücretli yerli aboneye sahip. Netflix’in CEO’su Reed Hastings ise 90 milyona ulaşabileceklerine inanıyor. Ancak şirketin, pazarın doygunluğu riskini göz önünde bulundurarak içerik stratejisi için de ortaya çıkan zorlu sorulara çözüm bulması gerekiyor.

Şirket, önümüzdeki yıllarda genel büyümelerini etkileyebilecek birtakım lisans sorunlarıyla karşılaşıyor. Netflix, en büyük rakipleri olan WarnerMedia ve NBC Universal’a karşı Friends ve The Office gibi çok sayıda izlenen lisanslı dizileri kaybediyor. Şirketin son çeyreğini negatif etkileyen ve 130.000 abonenin kaybına sebep olan sevilen içeriklerin eksikliği, Netflix üretimi hızlandıramadıkça büyümeye devam edecek.

İlgili Haberler