HaberlerBulut ve Yapay Zeka kombinasyonu BT yatırım stratejisini nasıl etkiliyor?

Geleneksel bir sermaye yoğunluğu olan BT altyapı modelinden daha esnek bir hibrit çoklu bulut hizmet modeline geçme hızı, dünya genelinde işletmelerin harcama eğilimlerini etkiliyor.
26 Haziran 2019318

Geleneksel bir sermaye yoğunluğu olan BT altyapı modelinden daha esnek bir hibrit çoklu bulut hizmet modeline geçme hızı, dünya genelinde işletmelerin harcama eğilimlerini etkiliyor.

Bulut ve Yapay Zeka kombinasyonu BT yatırım stratejisini nasıl etkiliyor?

Gartner’ın son küresel pazar araştırmasına göre dünya çapındaki BT harcamalarının 2018 yılına kıyasla bu yıl, 1,1 oranında artış göstererek 3.79 trilyon dolar olacağı tahmin ediliyor.

Dövizdeki dalgalanmalar nedeniyle teknoloji ürün yöneticileri bu yıl, büyümelerini sağlayacak ürün ve hizmetleri daha büyük pazarlarla dengeleyerek portföy karışımlarıyla daha stratejik olmak zorunda kalabilir. Gartner değerlendirmesine göre 2020’deki başarılı BT ürün yöneticileri, 2019’da yapılan değişikliklerle ilgili uzun vadeli bir görüşe sahip olacak.

Rapor, veri merkezi sistemleri segmentinde bu yıl yüzde 2,8’lik bir düşüşle en büyük düşüş yaşanacağını belirtiyor. Bu durumun temel nedeni, sunucu pazarında beklenen daha düşük ortalama satış fiyatlarından (ASP) kaynaklanıyor. Ayrıca kurumsal BT harcamalarının konvansiyonel (bulut dışı) tekliflerden yeni bulut tabanlı alternatiflere doğru kayması, kurumsal yazılım pazarında büyümeyi hızlandırıyor.

2018’de 399 milyar dolar olan pazarın 2019 yılında yüzde 7.1 artış göstererek 427 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Bununla birlikte Gartner, yakın dönem içerisinde özellikle iPaaS ve aPaaS altyapı yazılımı segmentinde de büyüme bekliyor.

Gartner başkan yardımcısı John-David Lovelock, “CIO’ların teknoloji yatırımları için yaptığı seçimler, dijital bir işletmenin başarısı için çok önemli. Yapay zeka (AI) gibi teknolojiler, iş modellerinin yanı sıra kamu ve özel sektör işletmelerinin ekonomisini de yeniden şekillendirecek. AI’ın rolü genellikle yanlış anlaşılsa da BT harcamaları üzerinde önemli bir etkiye sahip.” şeklinde yapılan araştırma hakkında açıklamalar yaptı.

Gartner, yapay zekanın bir ürün değil, bir dizi teknik veya bilgisayar mühendisliği disiplini olduğunun altını çiziyor. Bu nedenle, AI’ın mevcuttaki birçok ürün ve hizmete dahil edildiğini ve her sektördeki yeni geliştirme çabalarının merkezinde yer aldığını belirtiyor. Gartner’ın AI iş değeri tahminine göre kuruluşlar, sadece bu yıl AI kullanımından 1,9 trilyon dolar yarar sağlayabilir.

İlgili Haberler