HaberlerHuawei dünyanın en değerli 47. markası oldu

BrandZ’nin her yıl açıkladığı Dünyanın En Değerli 100 Global Markası listesinde Asya markalarındaki artış öne çıkıyor. Geçen yıl 48. sırada yer alan Huawei ise %8 oranında büyüyerek bu yıl 47. sıraya yükseldi.
15 Haziran 2019360

BrandZ’nin her yıl açıkladığı Dünyanın En Değerli 100 Global Markası listesinde Asya markalarındaki artış öne çıkıyor. Geçen yıl 48. sırada yer alan Huawei ise %8 oranında büyüyerek bu yıl 47. sıraya yükseldi.

Huawei dünyanın en değerli 47. markası oldu

Binlerce markayı verilerle karşılaştıran BrandZ, istatiksel sonuçlarla her yıl Dünyanın En Değerli Markalar listesini açıklıyor. Bu yıl yayınlanan raporda Çin’li markaların Dünyanın En Değerli 100 Global Markası sıralamasında Asya’nın temsil ettiği markaların büyük bir kısmını oluşturuyor. Farklı sektörlerin de yer aldığı listede 23 Asya markasından 15 tanesi Çin merkezli şirketler oldu. Çin’den Tencent, Huawei, Xiaomi, Baidu ve Alibaba gibi markalar yer alırken diğer Asya ülkelerinden de Toyota, Samsung gibi sektöründe öncü olan firmalar bulunuyor.

WPP EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) ve Asya CEO’su, ayrıca BrandZ yönetim kurulu üyelerinden David Roth, “Bu yılın en değerli 100 markasının tüm zamanların en yüksek marka değeri seviyesine çıkması, markalara yapılan yatırımların çok yüksek finansal geri dönüşlere sağladığını kanıtlıyor. Bu büyüme rakamlarının arkasındaki başarı ise markayı oluştururken aslında bir markalar ekosistemi yaratılmasından geliyor. Bireysel ürün ve hizmet marka algısından sıyrılarak yenilikçi ekosistemlere dönüşen döneme doğru bir hareket görüyoruz. Markaların bu modelin yaratabileceği değeri anlamaları ve gelecekte başarılı olmaları için bu yaklaşımı benimsemeleri gerekiyor.” şeklinde konuştu.

BrandZ dışında Huawei’nin son bir yıl içerisinde büyüdüğünü gösteren bir diğer liste ise Amerika merkezli International Data Corporation (IDC) isimli bir araştırma şirketinin yayımladığı son ‘Dünya Çapında Mobil Cihazlar’ raporu oldu. Rapora göre Huawei, yıllık teslimatını yüzde 50’den fazla artıran tek şirket oldu. Yine aynı rapordaki bir diğer sonuçta Huawei’nin mobil cihaz pazarının yüzde 19’una sahip olduğu ve 2019’un ilk çeyreğinde de sevkiyat hacmini artıran tek şirket olduğu belirtildi.

İlgili Haberler