Haberler

Huawei ilk çeyrekte sevkiyatlarını dört katına çıkardı

0

Pazar araştırma şirketi IDC’nin verileri, Apple’ın hala küreselde en büyük giyilebilir ürün satan firma olduğunu ancak Çin’li teknoloji devi Huawei’nin ilk çeyrekte geçen yıla göre yüzde 282.2 daha fazla ürün sattığını açıkladı.

Huawei ilk çeyrekte sevkiyatlarını dört katına çıkardı

Perşembe günü yayınlanan IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker’a raporuna göre Huawei yüzde10’luk giyilebilir pazar payı ile yüzde 26’lık dilime sahip Apple’ın ve yüzde 13’lük dilimle Xiaomi’den sonra gelen üçüncü şirket.

Yılın ilk çeyreğinde Apple’dan 12,8 milyon, Xiaomi’den 6,6 milyon, Huawei’den 5 milyon, Samsung’dan 4,3 milyon, Fitbit’ten 2,9 milyon ve diğer markalardan 18 milyon’luk dağılımla yaklaşık 50 milyon giyilebilir ürün satıldı. IDC’ye göre AirPods, Galaxy Buds ve Beats kulaklık gibi kablosuz kulaklıkların popülaritesi sayesinde giyilebilir ürünler daha fazla satış görüyor.

IDC Mobil Cihaz İzleyici Araştırma Müdürü Jitesh Ubrani ise giyilebilir teknolojiler arasında kablosuz kulaklık tercihlerinin büyümesini, kulaklıklardan jaklarının kaldırılmasının ve akıllı asistanların kullanımının artmasının önemli faktörler olduğunu belirtti.

Xiaomi sadece akıllı kol saatleri ve akıllı bileklik ürünleri arasında neredeyse yüzde 11 ile en yüksek küresel pazar payına sahip. Xiamoi’yi yüzde 9’la Apple takip ediyor. Listede Huawei yüzde 8 ile üçüncü, Fitbit yüzde 6 ve Samsung pazarın yüzde 4’ünü elinde tutuyor.

Huawei hakkında konuşan IDC, yaşanan son durumlar çerçevesinde akıllı telefonlara ilişkin belirsizliğine rağmen firmanın giyilebilir ürünlerdeki mevcudiyetinin yükselmeye devam edeceğini söyledi.

Comments

Comments are closed.

Login/Sign up